Češi a Slováci méně kouří. Philip Morris to pociťuje

Radek Pecák Radek Pecák
19. 5. 2011 9:15
Ztráty částečně kompenzuje nárůst cen a vývoz ostatních tabákových výrobků
Častěji než dříve lidé sáhnou po levnějších cigaretách
Častěji než dříve lidé sáhnou po levnějších cigaretách | Foto: Reuters

Kutná Hora - Horších výsledků než ve stejném období loňského roku dosáhl Philip Morris Kutná Hora. Vyplývá to z Mezitimní zprávy společnosti za období leden až březen 2011.

"Tržby bez spotřební daně a DPH za první čtvrtletí roku 2011 se v porovnání se stejným obdobím roku 2010 snížily o 0,8 % na 2,5 miliardy Kč. Tento pokles byl způsoben zejména nižším objemem prodejů v České a Slovenské republice, což bylo částečně eliminováno příznivým vývojem cen v České republice a vyšším prodejem ostatních tabákových výrobků jiným společnostem ve skupině PMI v rámci Evropské unie," uvádí se ve zprávě.

V Česku se ale přesto firmě podařilo dosáhnout vyšších tržeb. Konkrétně o 1,4 procenta. Je to zásluhou vyšších cen, přestože celkový objem prodaných cigaret se podle odhadů v ČR meziročně snížil o 2 procenta na 4,7 miliardy kusů a navíc tržní podíl Philip Morris se snížil. V levném cenovém segmentu totiž kuřáci v ČR stále častěji sahají po jiných značkách, než jsou ty, které nabízí Philip Morris.

Na Slovensku je pokles tržeb dramatičtější

Ještě více na odklon kuřáků od svých značek doplácí Philip Morris na Slovensku. Tam už se dokonce tržby společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. bez spotřební daně a DPH za první čtvrtletí roku 2011 v místní měně snížily v porovnání se stejným obdobím roku 2010 o 17,8 %.

"Pokles tržeb ve výši 2,5 milionů eur byl způsoben zejména nižším objemem prodejů a vyšším podílem levnějších značek na celkovém prodeji vyplývající z nárůstu cen výrobků Philip Morris Slovakia s.r.o. v prvním čtvrtletí roku 2011," tvrdí zpráva.

Podle maloobchodního průzkumu agentury ACNielsen poklesl tržní podíl společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. na slovenském trhu o 3,8 procentního bodu na 48,6 %.

Ztráty na českém a slovenském trhu částečně kompenzují tržby z vývozu se za první čtvrtletí roku 2011. Ty se v porovnání  stejným obdobím roku 2010 zvýšily o 7,4 %, a to zejména v důsledku vyššího objemu prodeje ostatních tabákových výrobků jiným společnostem ve skupině PMI v rámci Evropské unie. 

 

Právě se děje

Další zprávy