České aerolinie (ČSA) zatím o pravidelné letecké lince mezi Brnem a Prahou nechtějí sdělovat podrobnosti. "Detaily uveřejníme brzo," uvedla mluvčí Jitka Novotná. Zdroj obeznámený s výsledky jednání o zahájení provozu nové linky potvrzuje, že rozhodnutí o frekvenci letů a cenách letenek padne do konce roku.
PROHLÉDNĚTE SI: INFOGRAFIKA: Čím z Brna do Prahy?
Poslední pravidelná letecká linka z Brna do Prahy, kterou provozovaly také ČSA a dotovaly Veletrhy Brno a město Brno, skončila na jaře roku 2003 poté, co na ni přestal přispívat právě magistrát.#reklama
ČSA už provozuje jedinou vnitrostátní linku mezi Ostravou a Prahou. Letadla na této trase startují až pětkrát denně. Na polední linku, o kterou je velký zájem pasažérů, ČSA nasadí letouny s větší kapacitou, a to pravděpodobně Boeingy 737 pro 162 cestujících.
PŘEČTĚTE SI: Leteckých linek v Česku přibýváDalší pokusy o zavedení pravidelné letecké linky mezi českými městy zkrachovaly. Minulý rok tak skončil pokus o zavedení pravidelné letecké dopravy mezi letištěm v Kunovicích a Prahou.
Z Brna nyní létají dvě mezinárodní linky a to do Londýna a Mnichova. Do Londýna létá největší evropský nízkonákladový dopravce Ryanair, do Mnichova společnost Cirrus Airlines. Loni brněnské letiště využilo na 172 000 cestujících, letos by se jejich počet měl zvýšit. Jen za prvních osm měsíců tohoto roku odbavilo letiště přes 213 000 cestujících, tedy o 72 procent více než za stejné období roku 2004. Jihomoravský kraj usiluje o to, aby k linkám do Mnichova a Londýna v dohledné budoucnosti přibyla i spojení s Itálií a Ukrajinou.
Příští rok by měla v brněnských Tuřanech vyrůst nová letištní odbavovací hala odpovídající takzvané schengenské úmluvě. Terminály pro cestující budou rozděleny do dvou režimů - pro odbavování občanů zemí Evropské unie a pro ostatní cizince. Investorem je Jihomoravský kraj, cena stavby je 273 milionů korun.