Praha - Češi se sice v loňském krizovém roce do utrácení příliš nehnali, ale v supermarketech Billa utratili o 2,7 miliardy korun víc než o rok dřív.
Obchodní řetězec, který spolu s Penny Marketem patří do skupiny REWE Group, v loňském roce zvýšil tržby na 20,1 miliardy korun a zisk na 357,6 milionu, tedy na více než dvojnásobek oproti roku 2008.
Síť prodejen s logem řetězce se totiž v loňském roce rozrostla o 23 obchodů, společnost v loňském roce dokončila převzetí diskontních prodejen Plus.
Billa v posledních třech letech v Česku velmi posílila. Nejprve převzala 97 supermarketů Delvita, jejichž majitel Česko opustil, pak získala 34 diskontů Plus. Na konci loňského roku neslo její značku 196 prodejen.
Expanze má dále pokračovat. Minulý týden představila Billa nový formát malometrážních prodejen, které by v budoucnu chtěla otevřít tam, kde na běžný supermarket není místo.
Vlastník Billy, skupina REWE Group, je druhým největším obchodníkem mezi řetězci v Česku. První pozice patří majiteli Kauflandu a Lidlu, skupine Schwarz ČR.