Praha - Billa ještě nestačila přeznačit ani desetinu z 97 prodejen Delvity, které nedávno převzala, a už jim dává přednost před svými původními obchody.
Šéf řetězce Jaroslaw Szczypka tak drží slovo, že v dohledné době nezavře žádnou z převzatých prodejen. A to ani žádnou z trojúhelníku v pražských Stodůlkách, kde jsou nyní po akvizici otevřené tři supermarkety jednoho řetězce jen pár set metrů od sebe. Dva pod značkou Delvita a jedna Billa.
Český unikát
Je to svým způsobem unikátní místo, nikde jinde v Česku žádný řetězec nemá prodejny, které by si takto konkurovaly.
Je tedy logické, že Billa, kterou vlastní společnost REWE, počet prodejen omezí. Překvapivé je ale, že místo Delvity - značky, jež z trhu brzy úplně zmizí - vybral řetězec pro likvidaci vlastní prodejnu.
Ta je navíc v budově, která byla postavena zhruba před třemi lety na míru pro supermarket Billa.
"Provoz filiálky Billa v pražských Stodůlkách bude ukončen k 31. srpnu 2007. V této lokalitě nadále fungují dvě další prodejny Delvita, které postupně projdou rekonstrukcí a změní se na filiálky Billa," řekla deníku Aktuálně.cz mediální zástupkyně Billy Beata Bartošová.
Více podrobností či důvody pro volbu prodejny na uzavření nesdělila. Může za tím být například lepší lokalita a tím i výnosnost prodejen Delvity nebo zájem jiné firmy o prodejnu Billy.
Billa také nedávno uzavřela jinou svou prodejnu na Praze 4. "Nájemní smlouva na pronájem prostor prodejny Billa na pražském Chodově nebyla prodloužena," uvedla Bartošová. Dodala ovšem, že to může být dočasné uzavření.
Útok na malá města
Billa naopak plánuje postavit více prodejen v malých městech s několika tisíci obyvateli. To je cesta, kterou se nyní vydává víc řetězců. Menší lokality jsou pro nové obchody na plném trhu často perspektivnější a řetězce v nich mají šanci najít oblasti, v nichž lze vydělávat.
Mezinárodní skupina REWE Group, do které obchody Billa společně s diskontními prodejnami Penny Market patří, za české Delvity zaplatila 100 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun).
Delvita je čtvrtým obchodním řetězcem, který se kvůli tvrdému konkurenčnímu boji o zákazníky rozhodl opustit český trh. V roce 2005 z ČR odešel Julius Meinl, loni jej následoval francouzský Carrefour a německý řetězec Edeka. Síť 27 supermarketů Edeka a 11 hypermarketů Carrefour získalo Tesco Stores ČR. Bývalé obchody Julius Meinl nyní patří společnosti Ahold.