Akční cena nemusí být nejnižší. Srovnávání se vyplatí

Veronika Skálová Veronika Skálová
5. 1. 2010 15:50
Akční letáky zaostávají za nabídkou internetových obchodů o stokoruny. Hlavně v elektronice.
Sportovní zboží stojí v kamenných obchodech přibližně stejně jako na internetu. U elektroniky je to naopak. Ilustrační foto.
Sportovní zboží stojí v kamenných obchodech přibližně stejně jako na internetu. U elektroniky je to naopak. Ilustrační foto. | Foto: Repro Aktuálně.cz

Brno - Akční sleva, mimořádná nabídka, vyklízíme sklady. Ani tato hesla lákající v kamenných i internetových obchodech na novoroční slevy, nemusí být zárukou bezkonkurenčně nízké ceny. Zjistili to odborníci cenového srovnávače Heuréka.cz.

"Internetové i kamenné obchody ohromují vysokými slevami ve svých letácích a newsletterech. Nakupující by se ale neměli nechat nachytat na slovo akce či sleva nebo na číslo 50 nebo 70 procent. Zboží může být i tak dražší než u ostatních internetových obchodů," upozornil Tomáš Hodboď za srovnávač Heuréka.cz.

Dát si při hledání nejnižší ceny načas a nespoléhat jen na reklamu prodejců se může vyplatit. I když je akční cena z letáku na první pohled výhodná, cenové srovnávače, kterých v Česku funguje několik, často dokážou najít v e-shopech ještě výhodnější nabídku.

"Zkoumali jsme slevy ve stovkách internetových obchodů a desítkách obchodů kamenných. Například pro konkrétní typ kuchyňského robota z akčního letáku Euronics jsme dokázali najít alternativu o 25 procent levnější. Úspora dosáhla 1407 korun," zdůraznil Hodboď.

Největší rozdíly jsou v porovnání kamenných obchodů a jejich internetové konkurence u elektroniky. Ať byla akční nabídka sebevýhodnější, cenový srovnávač ve většině případů našel na internetu levnější zboží. Minimální rozdíl pak byl například u sportovního vybavení.

Podle Hodbodě je velký rozptyl cen navzdory slevám u elektroniky daný různými obchodními fintami.

"V praxi se často stává, že obchody zboží nejprve na oko zdraží, aby pak na výraznou slevu mohly nalákat nakupující. Další praktikou je, že výše slevy obchody počítají z výrobcem doporučené maloobchodní ceny, za kterou se produkt ale prakticky neprodává. Výše slevy je pak opravdu jen na oko," vysvětlil Hodboď.

Na druhou stranu je u internetových obchodů třeba brát v potaz i cenu dopravy, která může v některých případech dosaženou úsporu úplně vyrovnat.

 

Právě se děje

Další zprávy