Češi si kupují stále větší televize a jsou za ně ochotni i více zaplatit, ukázal průzkum

ČTK ČTK
23. 1. 2017 14:42
Více než polovina domácností je ochotna podle průzkumu Digimonitor investovat do nové televize víc než 10 000 korun. Třetina domácností má hlavní televizi s úhlopříčkou obrazovky 101 až 128 centimetrů. Polovina lidí má doma dvě televize.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: ČTK

Praha - Češi si kupují stále větší televize. Zhruba třetina (31 procent) domácností má hlavní televizi s úhlopříčkou obrazovky 101 až 128 centimetrů. Je to o devět procentních bodů oproti roku 2013 více.

Polovina lidí má doma dvě televize. Druhý přijímač v domácnosti má většinou úhlopříčku do 50 centimetrů. Vyplývá to z průzkumu Digimonitor Českých Radiokomunikací.

Téměř dvě třetiny domácností vlastní LCD televizory. Výzkum také překvapivě ukázal, že ještě 12 procent domácností vlastní starší TV se skleněnou CRT obrazovkou. Hlavní domácí televizor většinou není starší než pět let.

Více než polovina domácností je ochotna podle průzkumu investovat do nové televize víc než 10 000 korun. V roce 2014 to přitom bylo jen 44 procent lidí.

"Náš průzkum prokázal, že většina českých domácností vlastní televizi a kvalita televizního zážitku je pro ně důležitá. Koresponduje to i s průměrným stářím televizí - lidé si stále častěji pořizují nové přístroje, které jim dávají více možností," uvedl ředitel regulace Českých Radiokomunikací Marcel Procházka.

Interval přirozené míry obměny televizních přístrojů je v Česku pět až sedm let. V Evropě využívá pozemní vysílání pro příjem televizního signálu téměř polovina domácností (46 procent), v Česku je to 60 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy