Novinka největšího britského pekárenského řetězce sestává z listového těsta, při jehož výrobě byl použit rostlinný olej, a naplněna je náhražkou masa, kterou pro Greggs vyrábí společnost Quorn.
Na trh přichází v okamžiku, kdy se řada lidí odhodlala reagovat na výzvu organizace Veganuary a zkusit veganství v lednu a třeba i po zbytek roku. Výzvu zatím podepsal přes milion osob.
The wait is over… 3.1.19 #vegansausageroll 🌱😍 pic.twitter.com/UWcXFCtxdE
— Greggs (@GreggsOfficial) January 2, 2019
Veganská verze přijde na jednu libru (necelých 29 korun) a bude tak o pět pencí dražší než pochoutka s tradiční masovou náplní. Těch firma každý týden prodá na 1,5 milionu.
V Británii je podle průzkumu supermarketového řetězce Waitrose veganem nebo vegetariánem každý osmý člověk a dalších 21 procent se považuje za flexitariáy, tedy osoby, které jedí převážně vegetariánskou stravu a maso konzumují jen občas.