Martin Přibyl
4. 2. 2019 6:02
Stalo se to jedné naší čtenářce. Když ráno jela do práce, auto jí na dálnici zcela nečekaně za jízdy „chcíplo“. Zastavila proto na krajnici, zavolala odtahovou službu a v servisu diagnostikovali prodřené palivové vedení. To nasálo místo nafty vzduch a motor zhasl. Oprava vyšla na pár tisíc a auto následně fungovalo pár měsíců v pořádku. Jenže: pak se problém opakoval. Motor na dálnici opět zhasl. Co můžete dělat v případě, že servis zfušuje opravu auta? Obrátili jsme se na právníky.
Vyřízení reklamace vadné opravy trvá třicet dní
K reklamaci opravy si určitě připravte všechny podklady, které máte: ideální je faktura, případně i výjezd z diagnostiky, pokud vám ho v servisu v případě prvního zásahu dali. V případě, že servis vašim argumentům vyhoví, máte vyhráno.
Servis by, stejně jako v případě klasické reklamace zboží, měl reklamaci vyřídit do 30 dnů, a pokud nárokům zákazníka vyhoví, zjednat nápravu bezplatně. Ve smlouvě o dílo (tedy objednávce servisního zásahu) ale může být tato lhůta upravena.