Mysleli jste si, že na dálnici D1 je hotovo? Omyl, další omezení potrvají téměř rok

Martin Frei Martin Frei
6. 9. 2022 5:50
Začátkem října se do dálnice Praha–Brno opět pustí bagry. Na řadě je úsek od Velkých Popovic k Mirošovicím, kde půjde dolů celá vozovka, dojde na rozšíření jednoho mostu a rekonstrukci protihlukových stěn. Hotovo by mělo být v srpnu 2023. Zachovány budou tři pruhy v každém směru, po dobu opravy ale budou zúžené.
Foto: ŘSD

Z devět let trvající rekonstrukce dálnice Praha-Brno se stalo politické téma. Snad právě proto byla loni v říjnu oficiálně prohlášena za ukončenou. Politici mají rádi dokončené akce a splněné sliby.

Stranou pozornosti zůstalo, že se akce netýkala celé dálnice, nýbrž jen dvoupruhové části z Mirošovic ke Kývalce u Brna, která důkladnou opravou neprošla od dokončení v roce 1980.

Nejstarší část z Prahy do Mirošovic byla z plánů vyjmuta, jelikož už jednou  velkou přestavbou prošla v devadesátých letech. Tehdy ji také rozšířili na šest pruhů.

Přesto si úsek Praha-Říčany-Velké Popovice vyžádal pozornost silničářů v letech 2018 až 2020. Nyní přichází na řadu poslední úsek mezi Popovicemi a sjezdem na Mirošovice, tedy mezi 16. a 21. kilometrem.

Podle Ředitelství silnic a dálnic nepůjde jen o asfalt. V plánu jsou sanace a opravy dálničních mostů, prvků odvodnění, svodidel, obnovy dopravního značení a úpravy nezpevněných krajnic.

"Vozovka v tomto úseku je v nevyhovujícím stavu, vykazuje lokální výtluky, rozpady obrusné vrstvy, vyjeté koleje, trhliny, a proto vyžaduje plošnou opravu. Na trase se vyskytují poškozená a nevyhovující svodidla, především betonová," vysvětlil tiskový mluvčí Jan Studecký. Součástí opravy bude i rozšíření mostu na osmnáctém kilometru, rekonstrukce protihlukových stěn a veřejného osvětlení.

Opravy potrvají deset měsíců, do srpna 2023. Podle Jana Studeckého bude po celou dobu zachován provoz v šesti proudech, ovšem zúžených a s omezenou rychlostí. Vzhledem k intenzitě dopravy v tomto úseku lze čekat zdržení a tvorbu kolon.

Stavba měla začít už v červnu, mezitím však soud vyloučil z veřejných zakázek firmu Metrostav. Ředitelství silnic a dálnic tak muselo oslovit konkurenční Eurovii, která podala druhou nejlevnější nabídku.

Hotovo není ani na brněnském konci dálnice. Mezi Kývalkou na 182. kilometru a odbočkou do Bratislavy na kilometru 210. se bude dálnice rozšiřovat ze čtyř pruhů na šest, což potrvá několik let.

 

Právě se děje

Další zprávy