Z veteránu elektromobil. Na ozelenění klasických aut už chce vydělávat i Volkswagen

Martin Přibyl Martin Přibyl
4. 9. 2019 13:19
Ač se to veteránistům-puristům nemusí líbit, pro mnoho lidí má přestavba automobilového veteránu na elektromobil svoje kouzlo. Může se jednat o možnost záchrany zachovalé karoserie poté, co se původní spalovací motor nebo převodovka odebraly do věčných lovišť, může se jednat o řešení možného zákazu vjezdu do centra pro vozy s konvenčními pohonnými jednotkami. Ať tak či onak, na světě jsou firmy, které se na podobné úpravy specializují. Svůj elektrifikovaný historický model, klasický roadster E-Type, představil již Jaguar a nově se na podobné úpravy chce zaměřit i Volkswagen.
Volkswagen Brouk, ilustrační foto.
Volkswagen Brouk, ilustrační foto. | Foto: Radek Pecák

Konkrétně se jedná o projekt nové samostatné koncernové firmy Volkswagen Group Components (VWCG). Ta vznikla k prvnímu lednu letošního roku, aby se zdůraznila její pozice jako dodavatele dílů pro koncernové značky a aby se mohla víc zaměřit na dodávku komponent pro elektromobily.

Ve spolupráci se společností eClassics z Renningenu u Stuttgartu (tedy jedním ze zmíněných přestavbářských specialistů) chystá VWCG na frankfurtský autosalon premiéru elektrického klasického Brouku. 

Na podobných přestavbách koncern plánuje dle informací oborového německého magazínu Automobilwoche založit nový obchodní model. Základem bude technika využívaná v moderních volkswagenech. V plánovaném Brouku byste tak našli 60kW elektromotor z elektrického modelu e-up! a 36,8kWh Li-Ion baterie.

Elektrobrouk díky tomu může ujet až 200 kilometrů a nejvyšší rychlost je 150 km/h. Pokud byste chtěli na bateriový veterán přestavět větší a těžší auto, VWCG hovoří o možnosti nasadit techniku z nové elektrické platformy MEB, která má pohánět elektrovůz VW ID.3 i sériovou verzi konceptu Škoda Vision iV.

"Společně s eClassics již pracujeme na tom, abychom techniku z elektrického Brouku mohli upravit i pro další veterány: klasický Bus nebo Porsche 356," cituje Automobilwoche šéfa VWCG Thomase Schmalla.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Čeští plochodrážníci vybojovali stříbro ve MS družstev na dlouhé dráze

Historického úspěchu dosáhli čeští jezdci v mistrovství světa družstev na dlouhé ploché dráze, když v německé Vechtě vybojovali stříbrné medaile. Josef Franc, Hynek Štichauer a Martin Málek podlehli ve finále Francouzům, kteří obhájili loňský premiérový triumf.

O velké překvapení se čeští reprezentanti postarali v semifinále, v němž před deseti tisíci diváků vyřadili favorizované Němce. Domácímu týmu nepomohl ani úřadující světový šampion mezi jednotlivci Martin Smolinski. Osminásobní mistři světa se museli spokojit s bronzem.

Dosavadním největším úspěchem českých jezdců bylo třetí místo z roku 2016 z Mariánských Lázní.

před 7 hodinami

Volejbalisté porazili na ME bez ztráty setu Estonsko

Čeští volejbalisté zaznamenali na mistrovství Evropy první výhru ve skupině D. Svěřenci trenéra Michala Nekoly dnes v Rotterdamu i díky deseti esům zdolali Estonsko 3:0 po setech 25:18, 34:32 a 28:26.

Nejvíce bodujícím hráčem utkání byl český univerzál Jan Hadrava s 23 body. Dramatický druhý i třetí set navíc vždy ukončil nechytatelným podáním.

Dalšími českými soupeři budou v pondělí mistři světa Poláci. Pak je ještě čeká Nizozemsko a Černá Hora. Do osmifinále postoupí nejlepší čtveřice.

Další zprávy