Konkrétně se jedná o projekt nové samostatné koncernové firmy Volkswagen Group Components (VWCG). Ta vznikla k prvnímu lednu letošního roku, aby se zdůraznila její pozice jako dodavatele dílů pro koncernové značky a aby se mohla víc zaměřit na dodávku komponent pro elektromobily.
Ve spolupráci se společností eClassics z Renningenu u Stuttgartu (tedy jedním ze zmíněných přestavbářských specialistů) chystá VWCG na frankfurtský autosalon premiéru elektrického klasického Brouku.
Na podobných přestavbách koncern plánuje dle informací oborového německého magazínu Automobilwoche založit nový obchodní model. Základem bude technika využívaná v moderních volkswagenech. V plánovaném Brouku byste tak našli 60kW elektromotor z elektrického modelu e-up! a 36,8kWh Li-Ion baterie.
Elektrobrouk díky tomu může ujet až 200 kilometrů a nejvyšší rychlost je 150 km/h. Pokud byste chtěli na bateriový veterán přestavět větší a těžší auto, VWCG hovoří o možnosti nasadit techniku z nové elektrické platformy MEB, která má pohánět elektrovůz VW ID.3 i sériovou verzi konceptu Škoda Vision iV.
"Společně s eClassics již pracujeme na tom, abychom techniku z elektrického Brouku mohli upravit i pro další veterány: klasický Bus nebo Porsche 356," cituje Automobilwoche šéfa VWCG Thomase Schmalla.