Jen v limitované sérii 333 kusů vznikne dosud nejrychlejší Audi R8. To pochopitelně znamená, že bude také nejdražším vozem v nadbídce této automobilky. Zájemce za něho na německém trhu zaplatí 193 000 eur, tedy v přepočtu přibližně pět milionů korun. České ceny zatím tuzemské zastoupení značky nezveřejnilo.
Výkony tohoto supersportu jsou vskutku impozantní. Motor V10 dosahuje oproti sériové verzi výkon vyšší o 35 koní. Celkem jich má tedy řidič k dispozi 560. Křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 540 Nm při 6500 otáčkách za minutu, což je o 10 Nm více než u výchozího modelu.
Ještě podstatnější než posílení výkonu motoru je ale z hlediska zvýšení výkonů vozu snížení jeho hmotnosti. A ta se změnila výrazně - o celých sto kilogramů na výsledných 1525 kilogramů. Například hliníková karoserie s prostorovým rámem ASF váží pouhých 210 kg. Hliníkové plechy jsou vzájemně spojeny prostřednictvím výtlačně lisovaných profilů a odlitků. Rám motoru je vyroben z ještě lehčího hořčíku.
Největší úspora hmotnosti na sedačkách
Změněny a odlehčeny byly zdánlivě i malé detaily. Čelní okno vozu R8 GT je například vyrobeno z tenčího skla, okna mezi interiérem a motorovým prostorem a v zadním výklopném víku jsou z lehkého a stabilního polykarbonátu. Jen tyto tři změny přinesly úsporu 9 kg. Lehké koberce v interiéru snížily hmotnost o 7,9 kg.
Zadní víko a některé další díly jsou teď vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Největší snížení hmotnosti ovšem přinesla skořepinová sedadla z plastu vyztuženého skleněnými vlákny (-31,5 kg).
Díky tomu všemu dokáže Audi R8 GT zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,6 (zlepšení proti standardnímu V10 o tři desetiny sekundy) a dosáhnout nejvyšší rychlosti 320 km/h. Tato maximálka je větší oproti R8 V10 o 4 km/hod. Na dosažení rychlosti 200 km/hod mu stačí necelých 11 sekund. Od standardního desetiválcového R8 se verze GT liší i vizuálně. Smyslem změn bylo především dále vylepšit aerodynamiku, ale myslelo se i na to, aby se exkluzivní model patřičně odlišil.
Také nárazník je z kompozitu
Například rám a příčky masky chladiče a lamely ve vstupech vzduchu jsou provedeny v matném titanově šedém odstínu, mřížka masky je lakována matně černou barvou. Dvojitý spoiler pod předním nárazníkem je vyroben z uhlíkového kompozitu, což platí i pro drobné aerodynamické prvky v rozích přídě, které zvyšují přítlak na přední nápravě.
Velmi odlišná je u modelu GT záď. Na ní najdeme přítlačné křídlo z matného uhlíkového kompozitu a nově tvarované ventilační mřížky po obou stranách zadního výklopného víka. Uhlíkový kompozit byl použit také pro výrobu zadního nárazníku, do něhož jsou integrovány velké kulaté koncovky výfuků a vývody pro vzduch z podběhů kol, a pro větší difuzor.
Určité změny doznal i podvozek. Například byl zvětšen odklon kol v předu i vzadu. Světlou výšku podvozku je možno díky manuálně nastavitelným tlumičům snížit o deset milimetrů. Řidič se prý podle továrny nemusí bát, že by jeho touhu po projíždění zatáček bokem hatil systém ESP. Ve sportovním režimu prý takový styl jízdy umožňuje a pro jízdu na okruzích lze stabilizaci úplně vypnout.