Škoda Auto zvýšila své dodávky zákazníkům meziročně o 2,4 % na 99 000 vozů. "I přes velice složitou situaci na trzích některých regionů se nám podařilo prodat více vozů než v kterémkoli květnu v minulosti. Těší nás zejména úspěšný nástup Kodiaqu," říká člen představenstva pro prodeje Werner Eichhorn.
Škoda v rámci Strategie 2025 postupně rozšiřuje své portfolio o nové modely kategorie SUV. V březnu přišel na trh Kodiaq a do konce května se již dodalo zákazníkům 17 100 exemplářů, z toho 7500 pouze v květnu.
Lze celkem oprávněně předpokládat, že menší Škoda Karoq představená začátkem května ve Stockholmu bude minimálně stejně úspěšná. Mimochodem, světovou premiéru nového mladoboleslavského SUV sledoval v přímém přenosu prostřednictvím internetu přes milion diváků.
Úspěch Kodiaqu se samozřejmě odrazil v menším zájmu o druhé SUV nabídky, model Yeti. Toho se na sklonku jeho celkem úspěšné kariéry prodalo v květnu 7800 kusů, což představuje pokles o 8 %.
Záporný výsledek si připsaly také modely Octavia (-10 %) a Rapid (12 %), zatímco u Fabie (+4,5 %), Superbu (+0,2 %) a Citigo (+20,7 %) musel být objem výroby navýšen.
V západní Evropě překonala Škoda v květnu s 42 800 prodanými vozy úroveň loňského roku o 4,1 procenta. Na nejsilnějším německém trhu měla s 15 500 dodanými vozy ve srovnání s loňským rokem vyrovnanou bilanci.
Naopak dvojciferné přírůstky zaznamenala ve Francii (+13,5 %), Itálii (27,5 %) a Nizozemsku (+12,7 %), zatímco ve Velké Británii (+5,9 %), Rakousku (+5,9 %) a Švédsku byly nárůsty o něco menší.
Ve střední Evropě dorazilo k zákazníkům 19 000 vozů, což je o 14,5 procenta více než loni, doma to bylo 9100 vozů, což představuje nárůst 12,1 %. Česká automobilka si kromě toho výrazně polepšila také v Polsku (+19,2 %), na Slovensku (+10,0 %), v Chorvatsku (+74,6 %) a ve Slovinsku (+5,2 %).
Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky vozů ŠKODA v květnu o bezmála 10 %, v samotném Rusku o 5,9 %. Na svém největším trhu v Číně dodala Škoda v květnu svým zákazníkům 22 700 vozů, což představuje pokles o 6,1 %. Naopak pozitivní výsledky zaznamenala Škoda v Indii. Zde zvýšila své dodávky zákazníkům oproti minulému roku o 34,1 %.