Lukáš Vaverka
6. 2. 2019 15:29
Emise CO2 v automobilové dopravě jsou v Evropě ožehavým tématem. V závěru loňského roku EU schválila striktní zpřísnění pravidel pro rok 2030. Potíže jsou ale už s nejbližším milníkem, hned příští rok budou muset automobilky u nových aut splnit limit, který je při stávajícím vývoji nedosažitelný. Co nás čeká a jaký to bude mít vliv na trh s novými auty?
2. Jsou cíle nastavené realisticky?
Jestliže zpočátku mohla cílová hodnota 95 g/km působit "jen" striktně, dnes je zřejmé, že je přirozeným vývojem nedosažitelná. Od roku 2015 už k dalšímu snížení průměrných emisí CO2 nedošlo. Odklon zákazníků od naftových aut po propuknutí aféry dieselgate a rostoucí obliba SUV smazaly přínos nových inovací i postupně narůstajícího odbytu elektromobilů, plug-in hybridů a běžných hybridů.