Volkswagen "zkrášluje" i své užitkové vozy: První dojmy

Radek Pecák Radek Pecák
4. 6. 2013 6:42
Pro své designové novinky si VW užitkové vozy objednalo i speciální barvy
Skupinka designových novinek VW Užitkové vozy
Skupinka designových novinek VW Užitkové vozy | Foto: Radek Pecák

Divize Volkswagen Užitkové vozy už nechce nabízet svým zákazníkům pouze "nudné" vozy na převážení nákladu. Jednou z prvních viditelných změn, před příchodem nových generací automobilů jako je Transporter, či Caddy, jsou designové pakety na modelech Amarok a Caddy.

Bližší seznámení s vozy Volkswagen Cross Caddy Volkswagen Amarok Canyon absolovoval redaktor online deníku Aktuálně.cz na horských silničkách v savojských Alpách ve Francii. Caddy Cross zůstal pouze na vozovkách se zpevněným povrchem, testovací trasa pro Amarok byla naplánována i po cestách, na nichž se občas vyskytovalo i hluboké bláto a sníh.

Skříňový vůz s paketem Cross
Skříňový vůz s paketem Cross | Foto: Radek Pecák

Odlišit Cross Caddy od běžného modelu, lze snadno Verze Cross má totiž upravené nárazníky, okraje blatníků u kol lemují plasty, k dispozici jsou i speciální kola z lehkých slitin. Další odlišností jsou tmavě tónovaná skla bočních zadních oken a také boční ochranné lišty. Je to tedy plně v duchu, s jakým přišel Volkswagen u svých osobáků, konkrétně pola, touranu a golfu.

V interiéru najdete nějaké barevné doplňky a také lepší materiály.

Je pravda, že takto upravený Caddy ožil. Najednou to opravdu není dodávka, daleko více připomíná praktický rodinný automobil. Zřejmě právě o to také lidem z divize VW Užitkové vozy šlo.

Interiér v Caddy může být takto nebývale barevný
Interiér v Caddy může být takto nebývale barevný | Foto: Radek Pecák

Stejné doplňky budete mít na Cross Caddy, ať už si objednáte verzi pouze s předními sedačkami nebo pěti či sedmimístnou verzi.

Může a nemusí být 4x4

Nabídka motorů je proto také velmi široká. V ceníku se vyskytují jednotky TSI a TDI, rovněž je k dispozici verze na zemní plyn a LPG. Rozpětí výkonů sahá od 63 kW (86 k) do 125 kW (170 k).

Zvolit lze i převodovku DSG a pohonem všech kol 4Motion.

Amarok vypadá dobře jak v terénu, tak i u kavárny
Amarok vypadá dobře jak v terénu, tak i u kavárny | Foto: Radek Pecák

Auto s paketem Cross jezdí stále jako běžný Caddy. Je to automobil, který poskytne i jistou míru řidičského zážitku, je odhlučněn na míru, že hluk motoru ani zvuku proudícího kolem neruší při rozhovoru se spolujezdci. Potěší dobrý výhled i bezchybné rozmístnění ovládacích prvků.

Volkswagen Amarok Canyon sází ještě na těžší kalibr než Cross Caddy. Lze si koupit vůz v typické oranžové (pro Cross Caddy je zase vyhrazena jedovatá zelená původně určená pro Scirocco), "chlapácký" vzhled zase zařídí černý rám za kabinou, začerněné zadní světlomety, ochranná prahová trubka,  případně příplatkový rám se čtveřicí přídavných dálkových světlometů. Korbu zakrývá praktická posuvná roleta. Pokud ji odsunete příliš daleko a potřebujete ji přitáhnout zpátky, máte k dispozici praktický textilní pásek.

Barevné prošití se obvykle používá spíše u sportovních vozů
Barevné prošití se obvykle používá spíše u sportovních vozů | Foto: Radek Pecák

V interiéru jsou sedačky prošitá oranžovou, stejné obšití nalezneme na volantu a páce převodovky.

Amarok se v tomto provedení stává skutečně lifestylovým vozem. I když si lze přiobjednat i uzávěrku zadního diferenciálu, málokdo se s ním vydá do bahna. Novináři tak pochopitelně činili s chutí. Proto mohu dosvědčit, že ani tam se auto neztratí.

Za tento paket si ovšem Volkswagen nechá poměrně dost zaplatit. Paket Canyon u VW Amarok je v Česku označen cenovkou 102 817 Kč bez DPH.

 

 

Právě se děje

Další zprávy