Větrná clona v SLK vadila, Mercedes musel inovovat

Radek Pecák Radek Pecák
3. 6. 2011 2:51
Průhledná střecha se dokáže změnit v neprůhlednou během šesti sekund
Foto: Aktuálně.cz

Některá vylepšení v automobilech zaviní vývoj technologií či materiálů, případně požadavky designérů. Další pak jsou, i když to automobilky nerady přiznávají, nápravami vlastních chyb. Poslední skupinou jsou inovace vyžádané zákazníky.

Ty se mnohdy týkají maličkostí, jako například větrné clony v kupé-kabrioletu SLK. V tom novém, který právě přichází na trh v České republicek, jsou například nové speciální plastové otočné kryty na zadní straně bezpečnostního rámu. Ten navazuje na opěrky hlavy.

"Klasický štít údajně vadil ve výhledu zákazníkům při couvání," vysvětlil Petr Dvořák z tuzemského zastoupení značky Mercedes-Benz. Díky průhlednému plastu bude výhled nerušený.

Clona se dá vyklopit směrem doprostřed vozu
Clona se dá vyklopit směrem doprostřed vozu | Foto: MB

Střecha může změnit barvu

Při pomalé jízdě nebo při jízdě s nataženou střechou, jsou tyto kryty prakticky neviditelně uloženy právě za bezpečnostním rámem. V případě potřeby je možné je jednoduše natočit do "pracovní" polohy.

Ještě větší novinkou ale v novém SLK je panoramatická střecha Variodach s tmavým tónováním skla. "Při venkovní teplotě 21 stupňů Celsia se střecha po zmáčkutí tlačítka zatmaví během šesti sekund. Zevnitř ven zůstane částečně průhledná, ovšem dovnitř vidět není," informoval Petr Dvořák.

Kromě této střechy, která zatím v nabídce není a první vozy by ji měly dostat zřejmě v září, si mohou zákazníci zvolit i klasickou plechovou střechu, případně panoramatickou střechu ovšem bez možnosti zatmavování.

Zatím budou při uvedení vozu SLK na trh k dispozici tři modely, všechny poháněné novými motory s přímým vstřikem benzínu. Jejich čtyřválcová provedení v modelech SLK 200 BlueEFFICIENCY a SLK 250 BlueEFFICIENCY dávají z pracovního objemu 1796 cm3 výkon 135 kW (184 k) resp. 150 kW (204 k).

Ve střeše mohou být tekuté krystaly
Ve střeše mohou být tekuté krystaly | Foto: Mercedes-Benz

Zatím jen benzinové verze

SLK 200 BlueEFFICIENCY je nejhospodárnějším vozem typu roadster ve svém segmentu. S automatickou převodovkou 7G-TRONIC PLUS má spotřebu podle normy pouhých 6,1 litru benzínu na 100 kilometrů (odpovídá 142 g CO2/km). Sprint z klidu na rychlost 100 km/h zvládne za 7,0 s. Jeho nejvyšší rychlost je 237 km/h (s ručním řazením 240 km/h).

Model SLK 250 BlueEFFICIENCY je sériově vybaven automatickou převodovkou 7G-TRONIC PLUS a na vzdálenost 100 kilometrů spotřebuje podle normy 6,2 litru (144 g CO2/km). Z 0 na 100 km/h zrychluje během 6,6 s, rychlostní maximum je 243 km/h.

Vidlicový šestiválec o objemu 3498 cm3 v modelu SLK 350 BlueEFFICIENCY dává výkon 225 kW (306 k). Zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne za 5,6 s, jeho nejvyšší rychlost je 250 km/h. Na 100 kilometrů má spotřebu podle normy 7,1 litrů (167 g CO2/km). I tento vůz je osazen ECO-Start-Stop systémem.

Verze s nejslabším motorem začíná na sumě 982800 Kč, šestiválec pak stojí 1 336 800 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy