Johan van Zyl vedl evropskou Toyotu od roku 2015 do letošního dubna, kdy odstoupil a své místo přenechal prodejnímu a marketingovému řediteli Matthewovi Harrisonovi. Pod rodilým Jihoafričanem van Zylem přitom evropská Toyota slavila úspěchy - v roce 2019 prodala poprvé za deset let více než milion aut, vloni dosáhla šestiprocentního tržního podílu. Stala se také jediným vlastníkem závodu v českém Kolíně, kdy získala původní podíl francouzského koncernu PSA.
Výraznou proměnou pak prošla modelová paleta. Byl to právě van Zyl, kdo v roce 2018 oznámil, že Toyota již nebude ve svých klasických osobních autech nabízet dieselové motory, které zůstanou vyhrazeny jen off-roadu Land Cruiser a užitkovým modelům. Naopak rozšířila nabídku hybridních typů, díky čemuž dokázala vzorně plnit limity emisí CO2. V prvním pololetí letošního roku jich Toyota a Lexus prodaly v Evropě 326 420 kusů, což znamená takřka 60% podíl.
Povedlo se mu také získat povolení pro výrobu originálního crossoveru C-HR, který byl na trh uveden v roce 2016 a jenž je nyní významným a čtvrtým nejprodávanějším modelem Toyoty v Evropě. Navíc s dnes již více než devadesátiprocentním podílem hybridů.
Po ukončení svého působení v Evropě se van Zyl vrátil do rodné Jihoafrické republiky, kde si ponechal funkci šéfa tamní pobočky japonské automobilky. V rozhovoru pro tamní média připustil, že ve svých 63 letech bude mít i více času na svou automobilovou sbírku.
"Přišli jsme o milovaného a obdivovaného lídra a užasnou osobnost, na niž budeme vzpomínat kvůli jejímu humoru, klidu a empatii," píše v tiskovém prohlášení automobilka.