„Co byste si přáli, aby vaše Volvo umělo?“ Zhruba na takovou otázku měl odpovědět průzkum mezi klienty této automobilky.
Vyplynulo z něj, že 70 procent majitelů těchto aut by si přálo, aby za ně někdo tankoval, 56 procent řidičů nebaví jezdit do servisu a 49 % z nich by ocenilo, kdyby někdo jejich vůz dopravil na požadované místo.
„Chceme našim zákazníkům usnadnit život s využitím nejnovějších mobilních technologií,“ nechalo se slyšet Volvo a uvádí mobilní aplikaci, která je součástí platformy On Call. Připomeňme, že tato platforma pro smartphony i chytré hodinky umožňuje dálkový přístup k vozu a práci s celou řadou různých palubních funkcí (dálkové odemykání a zamykání, sledování vozu, zadávání adresy schůzky z Google kalendáře přímo do navigace v autě atd.).
Aplikace Volvo On Call navíc podporuje operační systém Windows 10, takže lze s vozem komunikovat rovněž prostřednictvím stolního počítače nebo tabletu. Platforma zatím není v České republice funkční, měla by se zprovoznit v nejbližších měsících.
S touto službou osobního asistenta si majitelé aut mohou pomocí mobilní aplikace objednat různé služby. Žádost bude odeslána autorizovanému poskytovateli služeb Volvo, který natankuje vůz, zařídí pravidelnou servisní údržbu nebo zprostředkuje jakoukoli jinou nabízenou službu, o kterou zákazník požádá.
Součástí aplikace je funkce určená k vygenerování jednorázového digitálního klíče pro konkrétní polohu a časový interval, který je následně odeslán autorizovanému poskytovateli služeb. Po provedení požadované služby se vůz zamkne a platnost digitálního klíče vyprší. Vůz je možné vrátit na místo, odkud byl převzat, nebo může být na žádost zákazníka odvezen na jiné.
Zatím jde o pilotní projekt pro majitele vozů S90 a XC90 v San Francisku. Brzy chce však Volvo rozšířit své služby na různých trzích.