Rekordman v nízké spotřebě. Škoda rozšiřuje GreenLine

Radek Pecák Radek Pecák
Aktualizováno 23. 10. 2013 20:35
Rekordmanem mezi úspornými Škodovkami je nyní octavia.
Foto: Škoda Auto

Zřejmě již příští rok bude mít mladoboleslavská Škoda Auto minimálně jednu extrémně úspornou verzi v každé nabízené modelové řadě.

"Pracuje se i na verzi GreenLine pro model Citigo," potvrdil online deníku Aktuálně.cz mluvčí automobilky Zbyněk Straškraba.

Škoda v současnosti uvádí na trh ekologické verze octavie a rapidu spaceback. Po spuštění výroby modernizovaného vozu yeti bude i tento vůz nadále k dostání ve verzi GreenLine. Stále běží výroba GreenLine variant vozů fabia, roomster a superb.

Rekordmanem z hlediska nízké spotřeby na sto kilometrů jízdy se právě nyní stává nová octavia GreenLine. Model, který byl teprve nedávno představen na autosalonu ve Frankfurtu, pohání vznětový 1,6 TDI o výkonu 81 kW. Vůz emituje pouze 87 g CO2/km, odpovídající normované spotřebě pouhých 3,3 l/100 km.

Foto: Škoda Auto

Je tedy o desetinu litru úspornější než fabia GreenLine. Ta má s tříválcovým dieselovým motorem 1,2 pod kapotou jak ve verzi hatchback, tak i kombi, spotřebu 3,4 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

Na třetí místo se v pořadí nejúspornějších modelů Škody dostává další novinka - Rapid Spaceback GreenLine. Pohání ho vznětový čtyřválec 1,6 TDI o výkonu 66 kW. Emise CO2 modelu Rapid Spaceback GreenLine činí pouze 99 g/km, kombinovaná spotřeba činí 3,8 l/100 km.

Další GreenLine modely Škody už mají kombinovanou spotřebu přes čtyři litry. Konkrétně superb ve verzi liftback 4,2 litru, což je stejná hodnota jako u roomsteru GreenLine, dále pak superb combi by měl podle výrobce "jezdit za 4,3 litru a Yeti GreenLine za 4,6 litru nafty.

Obvyklou výbavou GreenLine modelů Škody jsou systémy start-stop, rekuperace brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Další úspory přináší například speciální zakrytování mřížky chladiče, zakryté otvory pro vstup vzduchu, ozdobné kryty kol a volitelný zadní spojler, který optimalizuje aerodynamický odpor vozu.

 

Právě se děje

Další zprávy