Marketing a komunikace Tesly byly vždy jiné než u zavedených automobilek. Ty vynakládají miliony dolarů nebo eur na reklamu a zaměstnávají často několik desítek lidí v PR oddělení. Jejich úkolem je starat se o komunikaci s novináři a veřejností jako takovou.
Tesla však v tomto ohledu vždy spoléhala spíše na Twitter svého šéfa Elona Muska. Jeho účet ostatně sleduje přes 39 milionů lidí a často nikterak necenzurované (jejich kontrola by v "normální" automobilce dost možná byla rovněž úkolem PR oddělení) tweety se šíří přirozeným sdílením - ať už na samotném Twitteru a dalších sociálních sítích, nebo i jako součást článků na zpravodajských webech.
Server Electrek teď uvádí, že na dotazy, které jeho autoři zaslali do PR oddělení Tesly, nikdo již několik měsíců neodpověděl. Poslední vedoucí tiskového oddělení Keeley Sulpriziová odešla z Tesly vloni v prosinci do společnosti Impossible Foods, která vyrábí veganské náhrady masa.
Další členové oddělení pak buď ve firmě skončili rovněž, nebo se změnilo jejich pracovní zařazení. "PR oddělení už nemáme," sdělil webu nejmenovaný vysoce postavený zdroj přímo z automobilky.
Firma prý ještě zaměstnává několik lidí, kteří se starají o zápůjčky aut nejrůznějším youtuberům, a pak také existují menší týmy, které mají na starosti PR v Evropě a Asii. V Německu zbylé pracovníky zaměstnává především dění okolo budované Gigafactory u Berlína.
Oficiální důvod rozpuštění centrálního PR oddělení není známý. Elon Musk ale není fandou tradičních médií. Má pocit, že s ním novináři špatně zacházejí.