Konkurent číslo 2: Toyota ProAce City Verso - od 568 000 Kč
Kdysi byly na trhu čtyři, dnes už zbývá jediný. Řeč je o osobních dodávkách, které koncern PSA (dnes Stellantis) vyvinul spolu s Toyotou a nabízel je se spalovacími motory. Jak totiž bylo napsáno, Citroën, Opel i Peugeot začátkem roku plně přešly na elektrický pohon a milovníkům nafty či benzinu nemají co nabídnout. Jediné auto, které zůstalo, je Toyota ProAce City Verso.
Technické srovnání
|
Mercedes-Benz třídy T |
Toyota ProAce City Verso |
Rozměry (d/š/v) |
4498/1859/1811 mm |
4403/1848/1800 mm |
Rozvor náprav |
2716 mm |
2785 mm |
Zavazadlový prostor |
520/2127 l |
597/2126 l |
Benzinové motory |
T 160 (75 kW), T 180 (96 kW) |
1.2 Turbo (81 kW) |
Naftové motory |
T 160 d (70 kW), T 180 d (85 kW) |
1.5 D-4D (75/96 kW) |
Elektromotor |
---------- |
100 kW |
Cena od |
640 695 Kč |
568 000 Kč |
Je zajímavé, že Toyota je sice celkově kratší, má ale delší rozvor náprav než Mercedes. I kufr v základním uspořádání je větší, po sklopení sedadel už jsou ale obě auta vyrovnaná. ProAce City Verso se nabízí i v delší variantě, takovou bude mít třída T k dispozici až později. Sedm míst pak může mít Toyota i s kratší karoserií, ve výbavách Shuttle a Family stojí dvě samostatná sedadla úplně vzadu 18 tisíc korun.
Mercedes má oproti Toyotě o jednu výkonovou verzi benzinového motoru navíc, Japonec se pak svým výkonem trefuje přesně mezi benzinové motory německého rivala. Naftový agregát má ProAce City vždy o něco silnější než třída T, 96kW verze se jako jediná dodává volitelně i s osmistupňovým automatem. Výhodou Toyoty je plně elektrický pohon o výkonu 100 kW a s dojezdem 275 km na jedno nabití. Na tuto verzi bude mít Mercedes odpověď také až o něco později.
Porovnání výbavy
|
Mercedes-Benz třídy T 160 d / 70 kW |
Toyota ProAce City Verso 1.5 D-4D / 75 kW Shuttle |
Cena od |
675 180 Kč |
653 000 Kč |
Počet airbagů |
7 |
6 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Pomocník pro jízdu v pruhu |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S |
N |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - manuální |
Rádio |
S |
S |
Dotyková obrazovka |
S - 7 palců |
S - 8 palců |
Multifunkční volant |
S + kožený potah |
S |
Elektrická okna |
S - vpředu |
S - vpředu i vzadu |
Vyhřívaná zrcátka |
S |
S |
Zadní parkovací senzory |
S |
+20 000 Kč (paket Sensor+) |
Boční posuvné dveře na obou stranách |
S |
S |
Střešní ližiny |
+9347 Kč |
N |
Kola |
16 palců, ocelová s kryty |
16 palců, ocelová s kryty |
Se základní třídou T byla nakonec do porovnání vybrána Toyota v prostřední výbavě Shuttle. Základní model Combi za cenu od 568 tisíc korun (603 tisíc korun s porovnávaným 75kW naftovým motorem) má přece jen poněkud spartánštější charakter, proto se dražší verze hodí lépe. Mercedes má podobně jako ve srovnání s modelem Caddy o něco bohatší výbavu včetně sledování mrtvého úhlu, zadních parkovacích senzorů nebo koženého volantu, na druhou stranu Toyota má elektrická okna i v bočních posuvných dveřích. Střešní ližiny přímo od výrobce však nemá ani za příplatek, přestože přípravou na ně disponuje. Každopádně opět platí, že i ProAce City Verso Shuttle je velmi slušně vybavená kompaktní osobní dodávka a důstojná alternativa klasickému MPV, minimálně tedy v otázce výbavy.