Od 30. srpna se tak v Paříži bude smět padesátkou jet jen po vybraných hlavních tazích (mimo jiné po Champs-Elysées) a sedmdesátka zůstane v platnosti jen na městském okruhu Boulevard périphérique.
Socialistická starostka Anne Hidalgová chtěla rychlost na padesát omezit i tam, ale zatím k tomu nedošlo. Podle francouzských statistiků se průměrné tempo dopravy přes den v Paříži pohybuje okolo 11,5 km/h, na městském okruhu je 30,6 km/h.
Kroky Hidalgové mají vést k tomu, aby se v Paříži zmenšil prostor pro auta. Od svého prvního zvolení v roce 2016 tak již nechala snížit rychlost na třicet na šedesáti procentech tamní silniční sítě a na celé řadě míst se omezil počet jízdních pruhů na jeden nebo vznikly pěší zóny.
Postup Hidalgové si našel svoje kritiky, ale i přes to byla s pohodlným náskokem znovu zvolena starostkou Paříže, a příští rok by mohla kandidovat dokonce na prezidentku.
Další postup má vést k omezení parkujících aut. V celé Paříži má v současné době být na 140 tisíc parkovacích míst na ulicích, tamní rudozelená radnice ale plánuje jejich počet snížit o 60 tisíc. Zvýšit se rovněž mají od začátku příštího roku parkovací poplatky, a to nejen pro auta. Nově mají platit i skútry a motocykly, které dosud v pařížských ulicích stály zadarmo.
Příští rok pak má také přinést výrazná omezení vjezdu. Většině řidičů má být zapovězen vjezd do centrální části Paříže, tedy čtyř vnitřních městských obvodů. Ty zahrnují mimo jiné dva ostrovy na Seině (s katedrálou Notre-Dame), historickou čtvrť Le Marais nebo okolí Louvru.
Paříž není jediným místem, kde se rozšiřují omezení rychlosti na 30 km/h. V minulém týdnu zahájilo testování takřka plošného limitu sedm velkých měst v Německu a od května letošního roku platí výraznější omezení rychlosti ve městě ve Španělsku.