Mimořádná zpráva
Řidič najel do davu na adventním trhu v německém Magdeburgu. Informace o obětech ani zraněných nejsou k dispozici.

SUV odolávají krizi. Trh s auty klesá, neplatí to však o nejprodávanější třídě

ČTK ČTK
12. 8. 2019 12:38
Ačkoli podle statistik Svazu dovozců automobilů se meziročně snížily prodeje nových vozů, o nejprodávanější kategorii - SUV - je zájem stále velký.
Nejprodávanějším SUV v Česku je Škoda Karoq.
Nejprodávanějším SUV v Česku je Škoda Karoq. | Foto: Škoda Auto

Zájem o sportovní užitková vozidla (SUV) a terénní vozy na celkově klesajícím automobilovém trhu neklesá. Od ledna do června se v této kategorii prodalo 47 439 aut, což je zhruba o procento meziročně méně, celý trh přitom klesl o více než devět procent.

Podíl SUV na celkových prodejích nových vozů se v Česku za poslední tři roky zvýšil o deset procentních bodů na téměř 32 procent, což z nich dělá nejprodávanější kategorii aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Vozy SUV podle prodejců nabízejí vyšší posez, jednodušší nastupování, pocit bezpečí i subjektivní pocit většího prostoru. Mají lepší jízdní vlastnosti mimo silnice a díky pohonu 4×4 a větší světlé výšce si často poradí i s terénem různé obtížnosti. Nicméně o auta 4×4 není tak velký zájem jako o SUV s pohonem pouze předních kol.

Nejprodávanějším SUV v Česku je Škoda Karoq, kterou si do července pořídilo přes 6000 zákazníků, druhým je větší Škoda Kodiaq s více než 4000 prodanými vozy. Třetí skončila Dacia Duster s prodejem blížícím se 4000 aut.

Za terénními a SUV vozy následuje nižší střední třída s 20 procenty a malé vozy s 16 procenty trhu. Podíl téměř 13 procent mají velkoprostorové vozy MPV.

 

Právě se děje

Další zprávy