V Evropě roste zájem o levná auta. Dacia ohrožuje zavedené stálice, daří se i Škodě

Dacia Duster se pomalu šplhá mezi nejprodávanější automobily Evropy.
24. Peugeot 308 patří mezi služebně starší kompaktní modely, prodejně na tom ale stále není špatně. Ačkoliv si meziročně pohoršil o jedenáct procent, stále se pro něj rozhodlo 79 325 zákazníků.
23. Mercedes-Benz třídy C se meziročně zhoršil o téměř zanedbatelné jedno procento. Na svém kontě má 80 034 prodaných kusů.
22. Škodě Fabia se na českém trhu daří postupně dotahovat větší Octavii. V Evropě ještě pozice malého modelu tak silná není. Za první pololetí se pro něj rozhodlo 87 542 zákazníků, o devět procent méně než loni.
21. Peugeot 2008 čeká brzy generační výměna, první generace si však stále udržuje vysoký prodejní standard. Za šest měsíců roku 2019 spadlo SUV o šest procent na 94 181 prodaných kusů.
Foto: Dacia
Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 8. 2019 6:02
Prodeje nových osobních aut v Evropě poprvé od roku 2013 klesly. Zatímco loni si v prvním pololetí našlo majitele 8,66 milionu automobilů, letos je to ve stejném období jen 8,4 milionu vozidel. Vyplývá to ze statistik společnosti Jato Dynamics, která prodeje nových aut dlouhodobě analyzuje. Mezi automobilkami se opět dařilo Dacii, které se povedlo navýšit tržní podíl už na 3,73 procenta. Roste také americká Tesla, které patří 0,54 procenta trhu s novými auty. Nejprodávanější značkou v Evropě nicméně zůstává Volkswagen. Na 24 nejoblíbenějších modelů dle statistik Jato Dynamics se podívejte do galerie.
 

Právě se děje

Další zprávy