Lexus budoucnosti sám objede chodce a předvídá auto za rohem. V roce 2020 bude jezdit bez řidiče

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 10. 2017 14:26
Dopravní nehody bez obětí a v budoucnu jejich úplný konec. Takto ambiciózními plány disponuje japonská Toyota, už dnes jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti automobilů. Aby mohli Japonci cíle dosáhnout, neustále zdokonalují asistenční systémy, nabízené pro takřka všechny v Evropě prodávané modely. Nejnověji se do nabídky dostává systém, který sám objede chodce v případě hrozící nehody. Od roku 2020 pak Toyota začne postupně zavádět systém pro automatizované řízení. Jak bude fungovat, a jak fungují i další bezpečnostní asistenty jsme zjišťovali na technologickém semináři v Bruselu. Podrobnosti najdete v následující grafice.

Přehled nových modelů Toyota na českém trhu najdete zde, nové vozy Lexus potom tady.

Foto: Jan Matoušek

Urban Teammate

Druhým typem automatizovaného řízení, které již podle stupnice SAE (od 0 do 5, což je škála od auta bez asistentů až k plně automatizovanému autu) patří do stupně 4, je Urban Teammate. Ten bude umět sám jezdit i na okresních silnicích. Dočkáme se ho však o něco později, až po roce 2020.

Na vylepšování radarů, kamer, senzorů a dalších potřebných funkcí pro automatizované řízení, souhrnně označované jako počítačové vidění, spolupracuje Toyota také s několika univerzitami. Mezi nimi nechybí pražské ČVUT. Každá univerzita má svůj úkol, v českém hlavním městě se zabývají detekcí automobilů v průběhu jízdy.

 

Právě se děje

Další zprávy