Lexus budoucnosti sám objede chodce a předvídá auto za rohem. V roce 2020 bude jezdit bez řidiče

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 10. 2017 14:26
Dopravní nehody bez obětí a v budoucnu jejich úplný konec. Takto ambiciózními plány disponuje japonská Toyota, už dnes jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti automobilů. Aby mohli Japonci cíle dosáhnout, neustále zdokonalují asistenční systémy, nabízené pro takřka všechny v Evropě prodávané modely. Nejnověji se do nabídky dostává systém, který sám objede chodce v případě hrozící nehody. Od roku 2020 pak Toyota začne postupně zavádět systém pro automatizované řízení. Jak bude fungovat, a jak fungují i další bezpečnostní asistenty jsme zjišťovali na technologickém semináři v Bruselu. Podrobnosti najdete v následující grafice.

Přehled nových modelů Toyota na českém trhu najdete zde, nové vozy Lexus potom tady.

Foto: Toyota

Omezení nehod při couvání

Nejednu tragickou nehodu způsobil fakt, že řidič při couvání přehlédl osobu, pohybující za autem, a srazil ji. I na toto Toyota, potažmo Lexus, při vývoji nových bezpečnostních asistentů myslela. Nový Lexus LS je, podobně jako i jiné vozy obou značek, vybaven ultrasonickými senzory. Ty dokáží detekovat pevnou překážku a automatickou aktivací brzd zabránit případné hrozící srážce. Luxusní limuzína k tomu přidává ještě funkci detekce chodců. Jestliže systém vyhodnotí, že se za vozem pohybuje chodec, upozorní řidiče na tuto skutečnost akusticky i vizuálně. Pokud řidič nereaguje, pak systém sám aktivuje brzdy a nehodě zabrání. Nástup brzd je opět, i vzhledem k malé prodlevě mezi detekcí a nehodou, velice ostrý. Celý systém ale při testovacích jízdách fungoval akurátně.

 

Právě se děje

Další zprávy