Lexus budoucnosti sám objede chodce a předvídá auto za rohem. V roce 2020 bude jezdit bez řidiče

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 10. 2017 14:26
Dopravní nehody bez obětí a v budoucnu jejich úplný konec. Takto ambiciózními plány disponuje japonská Toyota, už dnes jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti automobilů. Aby mohli Japonci cíle dosáhnout, neustále zdokonalují asistenční systémy, nabízené pro takřka všechny v Evropě prodávané modely. Nejnověji se do nabídky dostává systém, který sám objede chodce v případě hrozící nehody. Od roku 2020 pak Toyota začne postupně zavádět systém pro automatizované řízení. Jak bude fungovat, a jak fungují i další bezpečnostní asistenty jsme zjišťovali na technologickém semináři v Bruselu. Podrobnosti najdete v následující grafice.

Přehled nových modelů Toyota na českém trhu najdete zde, nové vozy Lexus potom tady.

Foto: Jan Matoušek

Sledování dopravy před vozidlem

Sledování dopravy při couvání je opět již známým bezpečnostním pomocníkem. Lexus však v LS uvádí také sledování dopravy před vozidlem, a to pomocí radarových senzorů. Vůz sleduje dopravu vlevo i vpravo a blížícího se cyklistu nebo auto, které křižuje dráhu LS, umí rozpoznat do vzdálenosti asi 50 metrů. Tím do značené míry vůz předchází nehodám na křižovatkách nejen se špatnou viditelností. Nejprve dostane řidič pouze varování, že se blíží objekt, křižující jeho dráhu, pokud i přesto přidá plyn, vůz k vizuálnímu signálu přidá i ten akustický.

Všechny čtyři zmíněné funkce jsou spolu se čtením dopravních značek a adaptivními dálkovými světlomety součástí balíčku Lexus Safety System + A, který je nadstavbou běžně používaných systémů v balíčku Lexus Safety System Plus nebo Toyota Safety Sense.

 

Právě se děje

Další zprávy