Lexus budoucnosti sám objede chodce a předvídá auto za rohem. V roce 2020 bude jezdit bez řidiče

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 10. 2017 14:26
Dopravní nehody bez obětí a v budoucnu jejich úplný konec. Takto ambiciózními plány disponuje japonská Toyota, už dnes jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti automobilů. Aby mohli Japonci cíle dosáhnout, neustále zdokonalují asistenční systémy, nabízené pro takřka všechny v Evropě prodávané modely. Nejnověji se do nabídky dostává systém, který sám objede chodce v případě hrozící nehody. Od roku 2020 pak Toyota začne postupně zavádět systém pro automatizované řízení. Jak bude fungovat, a jak fungují i další bezpečnostní asistenty jsme zjišťovali na technologickém semináři v Bruselu. Podrobnosti najdete v následující grafice.

Přehled nových modelů Toyota na českém trhu najdete zde, nové vozy Lexus potom tady.

Foto: Jan Matoušek

Highway Teammate

Automatizované řízení pak Toyota vnímá spíše jako souhru mezi člověkem a počítačem, kdy si oba navzájem pomáhají a dělají tak jízdu komfortnější a bezpečnější. Proto pro něj používá označením teammate, tedy spoluhráč nebo týmový kolega. Tady je už řeč o technologii připravené do sériové výroby nejen pro vozy Lexus, ale také Toyota. Jako první přijde Highway Teammate, což je automatizované řízení na dálnicích. Vůz sám zrychluje, zpomaluje, mění pruhy a zatáčí, navíc umí sám na dálnici najet a zase z ní sjet. Tuto technologii uvede Toyota v roce 2020, což je také rok olympiády v Tokiu. Testování už probíhá na speciálně upravené starší generaci Lexusu LS.

 

Právě se děje

Další zprávy