Lexus budoucnosti sám objede chodce a předvídá auto za rohem. V roce 2020 bude jezdit bez řidiče

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 10. 2017 14:26
Dopravní nehody bez obětí a v budoucnu jejich úplný konec. Takto ambiciózními plány disponuje japonská Toyota, už dnes jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti automobilů. Aby mohli Japonci cíle dosáhnout, neustále zdokonalují asistenční systémy, nabízené pro takřka všechny v Evropě prodávané modely. Nejnověji se do nabídky dostává systém, který sám objede chodce v případě hrozící nehody. Od roku 2020 pak Toyota začne postupně zavádět systém pro automatizované řízení. Jak bude fungovat, a jak fungují i další bezpečnostní asistenty jsme zjišťovali na technologickém semináři v Bruselu. Podrobnosti najdete v následující grafice.

Přehled nových modelů Toyota na českém trhu najdete zde, nové vozy Lexus potom tady.

Foto: Jan Matoušek

Sledování jízdního dráhy

Systém sledování jízdní dráhy, který Lexus označuje jako Lane Tracing Assist, je dalším krokem k plně automatizovanému řízení. Auto pomocí stereokamery rozpozná vodorovné dopravní značení, které je bílé i žluté, tedy dočasné. Pokud značení chybí, systém dokáže určit, kde končí vozovka a začíná nezpevněný povrch. U chybějícího nebo špatně čitelného značení pomáhá vozu také radar, který určuje rozestup od vozidla vpředu a sleduje jeho směr jízdy. To pomáhá například v kolonách nebo při již zmíněné špatné čitelnosti dopravního značení.

V kombinaci s radarovým tempomatem (Lexus tuto kombinaci označuje spojením CoDriver) pak Lane Tracing Assist umí vůz částečně řídit tím, že jej pomáhá udržovat ve středu vozovky. Podle japonské značky toto funguje i v mírných zatáčkách.

 

Právě se děje

Další zprávy