Titul nejrychlejšího SUV z Nürburgringu teď drží Range Rover

Radek Pecák Radek Pecák
2. 8. 2014 7:02
Terénní schopnosti vozu zůstaly podle konstruktérů zachovány.
Foto: Range Rover

Za pouhých osm minut a 14 sekund zvládnul ujet jedno kolo na legendárním okruhu Nürburgring vůz Range Rover Sport SVR.

Stal se tak nejrychlejším sériově vyráběným SUV na tomto náročném okruhu. Podle tiskové zprávy tento působivý čas zajel testovací pilot Land Roveru se zcela standardním sériovým vozem

Model SVR, který měl premiéru na červnovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu, pokračuje v testování před uvedením do prodeje. To je plánováno na příští rok.

Range Rover Sport SVR je poháněn posílenou verzí kompresorem přeplňovaného pětilitrového osmiválcového motoru, která je naladěna na 550 koní. Jde o nárůst o 40 koní oproti již existující verzi motoru V8 Supercharged. Jízdní vlastnosti se ladí zejména na severní smyčce okruhu Nürburgring.

Foto: Range Rover

Nürburgring je měřítkem pro vývoj a testování vozu. Auta se na 21 km dlouhém okruhu s více než 70 zatáčkami stávají silnějšími, odolnějšími a rychlejšími. Chtěli jsme zjistit, zda se SUV může v tomto náročném prostředí chovat jako výkonný sportovní vůz. Výsledky jsou výborné a Range Rover Sport má na silnici mimořádné sportovní schopnosti,řekl Mike Cross, Chief Engineer Vehicle Integrity.

Vývoj Range Roveru Sport SVR měl na starosti tým nového oddělení Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations. Cílem bylo vytvořit nejsportovněji zaměřený Range Rover Sport všech dob.

Přitom auto je stále schopno podávat skvělé výkony v terénu.

Range Rover Sport SVR je vybaven redukční převodovkou a jeho brodivost dosahuje úctyhodných 850 mm stejně jako u ostatních verzí modelové řady Range Rover Sport.

 

Právě se děje

před 19 minutami

Štybar skončil na Omloop Het Nieuwsblad po pádu v druhé stovce

Český cyklista Zdeněk Štybar měl v úvodní belgické jarní klasice Omloop Het Nieuwsblad pád a 76. ročník závodu dokončil se ztrátou ve druhé stovce. Vítězství v hromadném spurtu získal jeho kolega z týmu Deceuninck-Quick Step Davide Ballerini z Itálie.

Pětatřicetiletý Štybar dvousetkilometrový závod z Gentu do Ninove vyhrál v roce 2019 a dnes znovu útočil na přední umístění. Ještě 26 kilometrů před cílem byl v čelní skupině, kterou se pokoušel roztrhat nástupem jeho týmový kolega a mistr světa Julian Alaphilippe. Pak měl ale na rovném úseku silnice Štybar pád, po němž se jen těžce zvedal ze země. Na kolo nakonec nasedl a dojel na 125. pozici s odstupem čtyř a půl minuty.

Pro nejcennější výhru kariéry si dojel šestadvacetiletý cyklista elitního belgického klasikářského týmu Ballerini. Spurt rozhodl jednoznačným způsobem, za ním dojeli Brit Jake Stewart a Belgičan Sep Vanmarcke.

Cyklistický závod Omloop Het Nieuwsblad (WorldTour) - 200,5 km:

1. Ballerini (It./Deceuninck-Quick Step) 4:43:03, 2. Stewart (Brit./Groupama-FDJ), 3. Vanmarcke (Belg./Israel Start-Up Nation), 4. Haussler (Austr./Bahrajn Victorious), 5. Gilbert (Belg./Lotto Soudal), 6. Aranburu (Šp./Astana-Premier Tech) všichni stejný čas, …125. Štybar (ČR/Deceuninck-Quick Step) -4:26.

Zdroj: ČTK
Další zprávy