Za pouhých osm minut a 14 sekund zvládnul ujet jedno kolo na legendárním okruhu Nürburgring vůz Range Rover Sport SVR.
Stal se tak nejrychlejším sériově vyráběným SUV na tomto náročném okruhu. Podle tiskové zprávy tento působivý čas zajel testovací pilot Land Roveru se zcela standardním sériovým vozem.
Model SVR, který měl premiéru na červnovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu, pokračuje v testování před uvedením do prodeje. To je plánováno na příští rok.
Range Rover Sport SVR je poháněn posílenou verzí kompresorem přeplňovaného pětilitrového osmiválcového motoru, která je naladěna na 550 koní. Jde o nárůst o 40 koní oproti již existující verzi motoru V8 Supercharged. Jízdní vlastnosti se ladí zejména na severní smyčce okruhu Nürburgring.
„Nürburgring je měřítkem pro vývoj a testování vozu. Auta se na 21 km dlouhém okruhu s více než 70 zatáčkami stávají silnějšími, odolnějšími a rychlejšími. Chtěli jsme zjistit, zda se SUV může v tomto náročném prostředí chovat jako výkonný sportovní vůz. Výsledky jsou výborné a Range Rover Sport má na silnici mimořádné sportovní schopnosti,“ řekl Mike Cross, Chief Engineer Vehicle Integrity.
Vývoj Range Roveru Sport SVR měl na starosti tým nového oddělení Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations. Cílem bylo vytvořit nejsportovněji zaměřený Range Rover Sport všech dob.
Přitom auto je stále schopno podávat skvělé výkony v terénu.
Range Rover Sport SVR je vybaven redukční převodovkou a jeho brodivost dosahuje úctyhodných 850 mm stejně jako u ostatních verzí modelové řady Range Rover Sport.