Škoda Karoq - od 515 900 korun
Na českém trhu je patrně nejvážnějším konkurentem bez překvapení Škoda Karoq. Ta je o něco menší než Tiguan, a to délkou i rozvorem náprav. Zároveň se 521 až 1630 litry převeze i o něco méně zavazadel.
Nad modernizovaným koncernovým sourozencem ale zatím vede šířkou motorové nabídky. K dispozici je celkem šest motorů, tři benzinové a tři naftové ve spektru od 85 do 140 kW. Vzhledem k blížící se modernizaci jsou však ale některé motory, jmenovitě základní 85kW TSI a vrcholné turbodiesely TDI se 110 a 140 kW v kombinaci s pohonem všech kol a automatem DSG, dostupné už jen ze skladových zásob. Jakmile VW doplní nabídku Tiguanu, ten svou šířkou Karoq překoná, oproti němu nabídne i sportovní verzi R a plug-in hybrid, těmto verzím odpovídající provedení škodovka nemá.
Co se týče ceny, je Karoq levnější, v základu stojí 515 900 korun. Jde ovšem o litrový tříválec, srovnatelný 110kW benzinový motor v akční výbavě 125 let, vycházející a cenově odpovídající druhé linii Ambition, stojí minimálně 623 900 korun, tedy Tiguanu blíže. Takto naspecifikovaný Karoq má v základu třeba nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a osmi reproduktory, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací senzory, automatická světla i stěrače, adaptivní diodová přední světla, diodové mlhovky nebo 16palcová litá kola. Se základním Tiguanem jsou na tom tedy Karoq 1.5 TSI 125 let dost podobně.
Za zmínku jistě stojí, že Tiguan nabízí prvky pro Karoq zapovězené. Jde třeba o diodová světla s Matrix technologií, případně volant s dotykovými ploškami a dotykové ovládání klimatizace. Škoda ale je levnější, a to i třeba se 110kW dieselem, automatem a pohonem všech kol. Byť už jen ze skladových zásob, ve výbavě Ambition (či akční 125 let) stojí 788 900 korun a ve třetí Style 847 900 korun. Žádná z verzí škodovky se pak bez příplatků nedostane přes milionovou hranici.