Hyundai Tucson - od 449 990 korun
Hyundai Tucson je dalším kompaktním SUV s českým pasem. Navíc jej čeká v nejbližší době generační výměna, aktuální provedení pak má v oficiálním ceníku poznámku, že se nabízí už jen ze skladových zásob. Délkou i rozvorem náprav korejský model téměř kopíruje Tiguan, jeho kufr pak má 513 až 1503 litrů.
Nabídka motorů je u Tucsonu širší než u Tiguanu. A jakkoliv Hyundai nenajde odpověď na chystaný plug-in hybrid, má oproti řadě rivalů v nabídce mild hybridu odvozeného od naftových čtyřválců 1.6 CRDi / 100 kW a 2.0 CRDi / 136 kW. Jejich výhoda se ukáže na nižší spotřebě v porovnání se stejně silnou jednotkou bez mild hybridní technologie. Pokud počítáme tedy i mild hybridy, má Tucson k dispozici celkem sedm jednotek (dva benzinové, tři naftové a dva naftové mild hybridní motory) s rozpětím 85 až 136 kW. Nechybí pohon všech kol u motorů s výkonem alespoň 100 kW, stejně jako možnost připlatit si za automat. Většinou jde o dvouspojkové ústrojí, jen 136kW vrcholný turbodiesel má osmistupňovou samočinnou převodovku.
Základní cena Tucsonu s 97kW benzinovou šestnáctistovkou bez přeplňování je po slevě 449 990 korun, tedy výrazně níže než v případě Volkswagenu. Výbavou se však tato základní provedení příliš srovnávat nedají. Naopak limitovaná akční verze Adventure nabízí podobnou skladbu prvků jako VW a se 130kW přeplňovanou benzinovou 1.6 T-GDI stojí v akci od 559 990 korun - o 130 tisíc korun méně než Tiguan.
Výbava přitom obsahuje udržování v jízdním pruhu, rádio se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, automatickou dvouzónovou klimatizaci, couvací kameru, zadní parkovací senzory, vyhřívání volantu a předních sedadel, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Některé prvky tedy Hyundai chybí nebo se za ně musí připlácet. Celkově je ale korejské SUV levnější než německé, kupříkladu čtyřkolku s turbodieselem o výkonu 100 kW a automatem lze pořídit od 614 990 korun.
O cenové politice Hyundai svědčí i fakt, že do ceny základního Tiguanu se dostane i Tucson v nejvyšší výbavě Style se 100kW turbodieselem v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Ovšem platí, že Hyundai nemá tak širokou příplatkovou výbavu a řadu prvků (například digitální budíky, světla Matrix LED, třízónová automatická klimatizace) na rozdíl od Tiguanu vůbec nenabízí.