Ne vždy a ne v každém ohledu jsou nové technologie krokem kupředu. Současná snaha o snižování emisí může mít, jak zjistil při praktickém testu německý autoklub ADAC, i svoji druhou, stinnější stránku.
Když zjišťoval, za jak dlouho se vytopí interiér auta z mrazivých mínus deseti stupních na přijatelných plus dvaadvacet stupňů, došel ke zjištění, že to u některých typů aut může trvat i více než půl hodiny. K absolutně nejhůře hodnoceným autům přitom patřil kombík fabie z mladoboleslavské automobilky.
Nejlépe topí auta s benzinovým motorem, pokud možno velice výkonným a objemným a také s pokud možno co nejmenší kabinou. Proto není divu, že na prvních dvou místech žebříčku nejlépe hřejících aut jsou dva sportovní modely Mercedesu (Mercedes SLS AMG a Mercedes E 500 Coupe). Oba to zvládly za devět minut
Výkonné hybridy také dobře topí
Také třetí skončil Mercedes, ale tentokrát limuzína třídy S v provedení Hybrid. To je poměrně zajímavý údaj, protože jinak hybridní vozy se naopak umisťovaly v horní části žebříčku nejpomaleji vyhřátých automobilů. To se týkalo zejména Toyoty Auris hybrid či Hondy Insight.
Zřejmě největším překvapením je ale rychlost vyhřátí interiéru u limuzíny Volvo S60 D5, tedy vozu s dieselovým motorem. Dvaadvacet stupňů ADAC naměřil za devět minut dokonce i na zadních sedadlech.
Jinak diesely skončily v žebříčku rychlosti vyhřívání interiéru vesměs až na dolních příčkách a naopak žebříček nejhůře topících vozů je jich plný. Je tedy zřejmé, že v severských zemích se tomuto parametru věnují velice pečlivě. Zřejmě z podobného důvodu se poměrně vysoko se v žebříčku umístil i ruský automobil. Lada Priora byla na předních sedadlech vytopená na požadovanou teplotu za 10 minut, na zadních pak za dvanáct.
Škodovky také nedopadly nejlépe
To je podobný údaj jako u benzinové verze Škody Fabia, které ADAC, podobně jako dalším hodnoceným škodovkám s benzinovým motorem - roomsteru a superbu - udělil ještě hodnocení "dobré".
Naopak Škoda Fabia Combi s motorem 1,6 TDI patřila k absolutně nejhůře hodnoceným vozům. Na předních sedadlech této verze zatím nejmenší Škodovky se cestující ohřejí až za třiadvacet minut a na zadních až za sedmadvacet. Pro konstruktéry v Mladé Boleslavi může být přece jen mírnou útěchou, že koncernový sourozenec Seat Ibiza ST se stejným motorem byl ještě horší a dokonce vůbec nejhorší. Přece jen jsou španělské zimy mírnější než ty české...
Kromě ibizy jsou rekordmany v pomalosti vytápění vnitřků hlavně velkoprostorové automobily se vznětovými motory. Konkrétně špatný výsledek (na zadních sedadlech půl hodiny a více) zaznamenaly Fiat Dobló, VW Sharan, Mercedes Viano a Peugeot 807>
Nedostatečné hodnocení obdržely také hybridní vozy Toyota Auris Hybrid a Honda Insight hybrid a také elektromobil Mitsubishi i-MiEV.