Teslu sráží na kolena neznámá značka Rivian. Před deseti lety ještě neexistovala

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 12. 2018 6:07
Autosalon v Los Angeles přinesl i z pohledu evropského zákazníka několik zajímavých novinek. Jednou z nejdůležitějších je nová generace kultovního Porsche 911. I tu ale nakonec částečně zastínila neznámá automobilka Rivian. Ta vznikla v roce 2009, a ačkoliv z počátku nepočítala s produkcí elektromobilů, v minulém týdnu představila svůj první elektrický pick-up. V zemi, kde jsou velké trucky doslova náboženstvím a v prodejích pravidelně válcují klasické sedany či hatchbacky. Rivian tím dokázal předběhnout i Teslu, která elektrický pick-up teprve plánuje. V následující galerii ale najdete i další novinky, které by neměly ujít vaší pozornosti.

Jaké elektromobily koupíte na českém trhu hledejte zde.

Foto: Audi

Audi R8

Audi R8 se další generace pravděpodobně nedočká. To ale německou automobilku neodradilo od modernizace stávajícího provedení, kterou poznáte podle nové masky, přepracovaného předního nárazníku nebo jiného krytu motoru. Důležitější jsou ale změny na atmosférickém desetiválci, které mají za následek zvýšení výkonu. U základní varianty na 419 kW a u silnější na 456 kW. Upraven byl rovněž podvozek, stabilizace umožňuje lepší brzdění a řízení by mělo poskytnout více zpětné vazby. Prodej začne zkraje roku 2019.

Foto: BMW

BMW řady 8 Cabrio

Nabídku BMW řady 8 rozšiřuje po kupé také kabriolet. Překvapení se v tomto případě nekoná. Němci jen pevnou střechu vyměnili za několikavrstvé plátno, s nímž operuje výhradně elektronika. Celý proces zabere 15 sekund a lze ho provádět do 50 km/h. Podobně jako kupé (o něm si přečtěte tady) nabídne kabriolet dva motory v kombinaci s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol xDrive. Naftový přeplňovaný šestiválec 840d má 235 kW, přeplňovaný benzinový osmiválec M850i disponuje 390 kW. Prodej začne v březnu příštího roku.

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT

Podobně jako Audi R8 podstoupil modernizaci také Mercedes-AMG GT. Ten dostal nová přední LED světla, upravený difuzor, nový volant a standardní digitální budíky. Nabídka verzí i nadále zahrnuje modely GT, GT S, GT C a GT R s výkonem od 350 do 430 kW. Právě nejsilnější model GT R však dostal novou edici Pro, inspirovanou závodními vozy. To znamená lepší aerodynamiku, upravený podvozek či keramické kompozitní brzdy. Výkon zůstává na 430 kW, přesto auto zvládlo Nordschleife v čase 7:04,632, který je o více než šest sekund lepší než u GT R.

Foto: Porsche

Porsche 911

Jednou z hlavních novinek je v LA osmá generace Porsche 911. O té jsme podrobně psali už dříve, proto už jen ve zkratce shrňme to nejdůležitější. Nový je design, především v zadní části lze novinku od předchůdců jednoznačně rozpoznat. A je to opět zadní část, kde nechybí uložený motor. Jde o přeplňovaný plochý šestiválec o výkonu 331 kW. Jinou verzi než Carrera S zatím Porsche neukázalo. Vybírat lze z pohonu zadních nebo všech kol, jedinou dostupnou převodovkou je zatím osmistupňový dvouspojkový automat. Ceny startují v přepočtu na třech milionech korun.

 

Právě se děje

Další zprávy