Jan Matoušek
30. 10. 2019 6:02
Ačkoliv Tesla nemá prodejní zastoupení zdaleka ve všech evropských státech a infrastruktura pro elektromobily má pořád své mouchy, přesto je o americké modely do zásuvky zájem. Dokazují to například i zářijové prodeje nových aut, kdy Modelu 3 jen těsně unikla pozice mezi desítkou nejprodávanějších modelů. Jaká je situace na trhu, se podívejte do galerie.
Diesel nadále klesá
Od automobilových tříd se můžeme přesunout k pohonným soustavám. A i tam je patrný jasný trend, i když je řeč pouze o jednom z měsíců. Zájem o naftová auta nadále klesá, byť se automobilky s nimi, navzdory původním očekáváním, úplně nerozloučily. Zatímco loni v září byl jejich podíl 33 procent, letos už je to jen 29 procent.
Naopak rostou prodeje modelů s alternativním pohonem. Loni necelých osm procent, letos je to 10 procent. Nejvíce z nich, přes 70 tisíc, jsou hybridy, kterým prodejně kraluje Toyota Corolla. Zájem o elektromobily se vyšplhal přes 40 tisíc kusů. Meziročně tedy více než dvojnásobně, na čemž má lví podíl Tesla Model 3, která v září této části trhu jasně dominovala (Tesla samotná pak drží téměř polovinu prodejů elektrických aut). Vzrostl i prodej plug-in hybridů, ze všech alternativních druhů pohonu se jich však prodá nejméně, zhruba 12 tisíc kusů. Nejpopulárnější bylo v Evropě Mitsubishi Outlander PHEV.
Nejvíce aut nicméně v září opět poháněl benzin. Jde o 59 procent z celkových prodejů, což je o procento více než loni ve stejném měsíci.