Společnost Tatra Trucks podepsala smlouvu o licenční výrobě těžkých nákladních vozidel v Číně s partnerskou společností Che-pej Čchang-čeng Automotive Manufacturing.
V kopřivnické automobilce se už teď začínají připravovat sady, ze kterých pak bude čínský výrobce v provincii Che-pej v montovat kompletní vozidla. První takto zhotovené vozy by měly vzniknout už na podzim. Později se podle vyjádření výrobce přejde na výrobu čínských těžkých nákladních vozidel postavených na podvozku Tatra.
Při podpisu smlouvy byli přítomni vedle zástupců obou podniků i představitelé sedmdesátimilionové provincie Che-pej a města Sing-tcha, kde podnik Che-pej Čchang-čeng Automotive Manufacturing sídlí.
Smlouva o licenční výrobě těžkých nákladních vozidel Tatra v Číně navazuje už na dřívější spolupráci s čínskou stranou, která podle vyjádření Tatry trvala do konce minulého desetiletí.
"Podnik Che-pej Čchang-čeng je v našem regionu významným výrobcem vozidel v dlouholetou tradicí. Před časem se dostal do potíží, ale vedení města Sing-tchaj a provincie Che-pej se za pomoci domácí automobilky Dongfeng podařilo koupit velkou část původního závodu a založit novou společnost," řekl Wang Chuej-jung, primátor města Sing-tchaj. Právě s touto společností Tatra Trucks nyní podepsala licenční smlouvu.
V předchozím období se v Číně montovaly vozy obchodních řad T 815 a T 815-2. Podle nové licenční smlouvy bude čínský podnik Che-pej Čchang-čeng montovat vozidla vycházející z obchodní řady Tatra Terrn°1. Později budou vozidla vybavená též motory emisní specifikace Euro 6, v tuto chvíli Terrn°1 splňuje pouze normu Euro 5.
"Pro nás je velmi důležité, že jsme našli partnera se zárukami, který je připraven do vzájemné spolupráce investovat nejen své kapacity a úsilí, ale též nemalé finanční prostředky," řekl k podpisu smlouvy Radek Strouhal,
místopředseda představenstva a generální ředitel společnosti Tatra Trucks.
Podle Radomíra Smolky, místopředsedy představenstva a technického
ředitele společnosti Tatra, se nejdříve budou vozy posílat do Číny na montáž v sadách, ale postupně se vytipují celky vozu, které bude možné vyrábět v Číně.
Čínský partner pak bude montovat kabiny, motory a převodovky místní provenience od firmy Tung-feng. Společnost Tatra Trucks si ale ponechá licenční poplatky a výrobu klíčových komponent podvozku.
Cílovým stavem produkce by měla být podle očekávání kopřivnické firmy výroba stovek vozidel ročně.