Také Renault zavádí záruku 5 let. Bude to standard?

Radek Pecák Radek Pecák
22. 1. 2013 7:10
Rekordmanem v délce poskytované záruky u automobilů zůstává nadále KIA
Foto: Renault

Jako první nabízely prodlouženou záruku na nové vozy japonské automobilové značky. Tehdy jejich tříletá lhůta, popřípadě sto tisíc najetých kilometrů, vypadala ve světle běžně poskytované pouze roční záruky skvěle.

V současné době to vypadá, že delší, než zákonnou dvouletou záruku bude poskytovat většina výrobců, včetně těch evropských které dosud stály v závodě o prezentaci co nejdelší záruční lhůty stranou. Velký krok v tomto směru učinil v těchto dnech francouzský Renault.

Připomínáme, že nejdelší až sedmiletou záruku, v současné době nabízí korejská značka Kia. Dříve byly poslední dva roky z této lhůty vztaženy pouze na převodovkou a motor, dnes už je sedm let v záruce kompletně celý vůz.

Pětiletou záruku, a to dokonce bez omezení počtu najetých kilometrů, dává kupujícím svých nových automobilů Hyundai a u většiny aut prodávaných na českém trhu i značka Chevrolet. Nyní tuto lhůtu vyrovnal Renault.

V jeho případě se nabídka týká i užitkových vozů, což je novátorský počin. Tam je dokonce povoleno najet během této doby až dvě stě tisíc kilometrů, zatímco na osobní automobily je to polovina.

Renaulty jsou kvalitnější než dříve

Představitelé značky Renault tvrdí, že si podobný krok mohou dovolit. "Nejnovější nezávislé posudky vyhotovené především společnostmi ADAC a JD Power, které se pohybují na špičkových automobilových trzích, jako například na německém automobilovém trhu, hodnotí spolehlivost většiny novějších modelů značky Renault (o stáří v rozpětí 1- 6 let) jako dobré nebo vynikající," vysvětluje mluvčí tuzemského zastoupení značky Jitka Skaličková.

Navíc statistiky ohledně nákladů na záruční opravy vozů této značky ukazují, že od roku 2008 zaznamenala společnost Renault celosvětový každoroční pokles výše uvedených výdajů o 15% (o 35% mezi roky 2008 a 2011). Podle generálního ředitele Renault ČR Erica Basseta se právě pětiletá záruka stane silným prodejním argumentem.

Ostatní značky se ke kroku Renaultu zatím na počin Renaultu nereagovaly. Například koncern Volkswagen, včetně jeho značky Škoda,  setrvává u dvouleté záruky, s tím, že další až tři roky garance (při nájezdu celkem až sto padesáti tisíc kilometrů), si zákazník může připlatit. Čím větší a dražší model, tím je pochopitelně záruka navíc dražší.

Dobře je to vidět například u Fordu, který má podmínky nadstandardní záruky nastaveny podobně jako Volkswagen. U nejmenších modelů jako je Ka či Fiesta stojí pětiletá záruka do sto dvaceti tisíc kilometrů celkem 9000 korun, u mondea je to již 30 000 Kč.

Zatím stále jen u tříleté záruky zůstávají japonské značky Mitsubishi, Subaru, Honda, Toyota, Mazda a Suzuki  společně s rumunskou Dacií.

 

Právě se děje

Další zprávy