Průkopník malých SUV slaví, Suzuki Vitara má třicetiny. Zmapovali jsme jeho historii

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 9. 2018 8:40
V roce 1988 se na trh dostalo jedno z prvních aut, která bychom dnes mohli definovat jako SUV. Suzuki uvedlo malou Vitaru s třídveřovou karoserií, schopnostmi spartánského off-roadu a komfortem běžného osobního automobilu. Charakter vozu se až do dnešních dnů nezměnil, a jméno Vitara tak letos slaví třicáté narozeniny. Připomeňte si historii tohoto modelu v galerii.

Jak si aktuální Suzuki Vitara stojí proti konkurenci s benzinovým motorem a pohonem předních kol, se můžete podívat zde.

Foto: Suzuki

Šest válců

V roce 1994 nejprve Vitara dostala systém Drive Select 4×4, který umožnil řidičům přepínat mezi pohonem jedné a obou náprav rovnou za jízdy. O rok později pak přišla verze s dvoulitrovým šestiválcem, který byl naladěný na 100 kW. Motor byl standardně spojen s pohonem všech kol, vyhrazen pak byl pětidvéřovému provedení, které se od čtyřválců odlišovalo i vzhledem. Do výbavy se dostaly volitelně dva čelní airbagy, centrální zamykání a elektrické ovládání oken i zrcátek. Uvedením nového motoru tak z dnešního pohledu vznikla paradoxní situace - vůz ne větší než dnešní supermini nabídl šestiválec v kombinaci s výchozím pohonem zadní nápravy. Na českém trhu se v polovině roku 1996 šestiválcová Vitara prodávala za 719 900 korun, dnes to odpovídá více než 2,33 milionu korun (přepočtené ceny vycházejí z rozdílů průměrných hrubých platů v ČR).

 

Právě se děje

Další zprávy