Jan Matoušek
19. 2. 2021 6:02
Lada nedávno odhalila modernizovanou podobu až sedmimístného kombi Largus. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby se nejednalo v základu o úplně první Dacii Logan MCV. Zatímco v Evropě už toto rumunské kombi dávno skončilo, na některých trzích je stále k dostání. Proto jsme se podívali, které další nám známé bestsellery zůstávají různě po světě nadále v prodeji, přestože v Evropě už je neseženete.
Nissan Patrol
Jméno Patrol se po revoluci začalo hojně objevovat i na českých silnicích. Nejprve šlo o hranatý velký off-road, což byla celosvětově čtvrtá generace tohoto vozu, po generační výměně v roce 1997 se ale i z Patrolu stal o něco luxusnější model, byť stále velmi dobrý v terénu. Páté vydání s kódovým označením Y61 bylo ale také tím posledním, které se do Evropy, potažmo Česka, oficiálně dováželo. Specifikace pro starý kontinent se po poslední modernizaci v roce 2004 vyráběla do roku 2010, její základ ale sahal až do zmíněných 90. let.
Leckoho tak možná překvapí, že na některých trzích se tento Patrol, i přes existenci šesté a vyloženě luxusní generace, dá stále koupit. Konkrétně jde především o státy v Africe a na Blízkém východě, například Omán, Spojené arabské emiráty nebo Saúdskou Arábii. Auto se tam jmenuje Patrol Safari a vedle tří- a pětidveřového provedení existuje také jako pick-up. Pod kapotou klasického off-roadu je 4,8litrový šestiválec ve spojení s manuální nebo automatickou převodovkou s pěti stupni, v Africe lze pro změnu narazit na turbodiesel s pětistupňovou manuální anebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.