Nesmrtelné evropské bestsellery. Tato auta měla dávno skončit, přesto se dál vyrábí

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 2. 2021 6:02
Lada nedávno odhalila modernizovanou podobu až sedmimístného kombi Largus. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby se nejednalo v základu o úplně první Dacii Logan MCV. Zatímco v Evropě už toto rumunské kombi dávno skončilo, na některých trzích je stále k dostání. Proto jsme se podívali, které další nám známé bestsellery zůstávají různě po světě nadále v prodeji, přestože v Evropě už je neseženete.
Foto: IKCO

Peugeot 405 jako Peugeot Pars

Absolutní klasikou íránského autoprůmyslu je Peugeot 405, respektive jeho modernizovaná podoba známá jako Peugeot Pars. Zatímco v Evropě se auto představilo už v roce 1987 a o deset let později se za ním brány francouzské továrny zavřely a ve výrobním programu jej nahradil model 406, jinde po světě si evropské auto roku 1988 oblíbili snad ještě více. A právě Írán mezi těmito zeměmi dominuje, protože na 405 tam stále narazíte.

Byť už ne v původní podobě, ale v luxusnější a omlazené verzi známé od roku 2001 jako Peugeot Pars. Ta dostala několik vizuálních změn zvenku i zevnitř, které auto částečně posunuly směrem k modernější 406. Pod kapotou jsou potom motory o objemu 1,6 až 1,9 litru. Platforma 405 také posloužila jako základ hned několika modelů Iran Khodro, a to třeba včetně pick-upu Arisun. Mimochodem v roce 2019 se začal íránský nezmar v licenci místní firmy AzerMaš montovat v Ázerbájdžánu jako Peugeot Khazar 406. 

 

Právě se děje

Další zprávy