Lukáš Vaverka
4. 5. 2019 6:24
Výraznému navýšení podílu elektromobilů na počtu prodaných nových aut stojí v cestě stále dvě hlavní věci - vysoká cena a omezená kapacita baterií. Přitom se už dlouho testuje mnohem elegantnější řešení: palivové články na vodík. Ani to ale pochopitelně není bez výhrad. Jakých? Přinášíme přehled.
MHD na vodík
Po celém světě dnes již jezdí stovky vodíkových autobusů, například ve Švýcarsku nebo v německém Hamburku. Tempo inovací na tomto poli nicméně udává především Kanada.
Individuální doprava vyžaduje podstatně hustší infrastrukturu a důslednější provázanost jejích jednotlivých složek, proto je vodík v osobních autech stále hudbou poměrně vzdálené budoucnosti. Bude také potřeba vyřešit zatím vysokou pořizovací cenu vodíkového automobilu a drahé palivo. Evropská unie alespoň činí první pozitivní krok. Automobily s vodíkovým pohonem požívají už dnes stejných legislativních výhod jako klasické elektromobily.