Petr Šikl
3. 6. 2019 6:02
Uvažujete o koupi rodinného SUV z druhé ruky? Abyste si nezadělali na finanční katastrofu, vybrali jsme pět zástupců, kteří nabídnou adekvátní prostor, univerzálnost a současně vás jejich servis nezruinuje.
Subaru Forester (2012 -2018)
S dvoulitrovými benzinovými čtyřválci (atmosférou a přeplňovanou verzí XT) chybu neuděláte. Oba pořídíte s automatem Lineartronic, slabší pak i s manuální šestirychlostní převodovkou. Volba je jen na vás, variátor se totiž Subaru povedl a je s ním dokonce méně problémů než s původními pětistupňovými planetovými automaty.
Pro bezproblémovou funkčnost Lineartronicu doporučujeme po 120 000 km vyměnit její olejovou náplň včetně výplachu. Za to v autorizovaném servisu zaplatíte necelých dvanáct tisíc korun. Pokud taháte přívěsy, proveďte výměnu při polovičním nájezdu (stačí bez výplachu za pět tisíc korun).
Stejně tak se nemusíte obávat dieselu, ačkoli se do historie nezapsal zrovna nejšťastněji. Počáteční problémy se vstřikovači japonská automobilka brzy vyřešila a problémy se již nevyskytují. V případě spojení dieselu s manuální převodovkou si je potřeba dát pozor na stav spojky, její životnost může být klidně jen sto tisíc kilometrů a výměna včetně setrvačníku přijde téměř na třicet tisíc korun.