BMW s pohonem předních kol bylo ještě nedávno nemyslitelnou záležitostí. V roce 2014 se však na trh dostalo kompaktní MPV 2 Active Tourer a později Gran Tourer. To byl signál, že kompakty s modrobílou vrtulí postupně přejdou na stejnou koncepci. Po dvojici velkoprostorových automobilů se jí dočkala i SUV X1 a X2. Na příští rok chystaná třetí generace BMW řady 1 tak logicky dostane stejný základ.
Platforma mnichovské automobilky s pohonem předních kol se jmenuje UKL a vyznačuje se také motory umístěnými vpředu napříč. Vedle hnané přední nápravy mohou být poháněna i všechna kola. Vzhledem k tomu, že ostatní modely na základech platformy UKL tuto možnost nabízejí, je jisté, že se jí dočká i nová řada 1. Koneckonců, jedna verze této modelové rodiny na novém základě již jezdí - v Číně ve spolupráci s automobilkou Brilliance vzniká řada 1 s karoserií sedan.
Změna koncepce si vyžádá daň v podobě ztráty šestiválcových pohonných jednotek. I v nejsilnější specifikaci by se "jednička" měla spoléhat na přeplňované čtyřválce, na opačném konci spektra budou k dispozici i tříválcové agregáty.
Jak bude nová řada 1 vypadat? Leccos naznačují už špionážní snímky, na nichž jsou jasně rozpoznatelné linie současných kompaktních BMW, především nové X2. Očekávat tak lze výrazná zadní světla, po vzoru nedávno modernizované řady 2 Active Tourer by vpředu mohly být větší ledvinky. Vedle hatchbacku by se i do Evropy měl podívat sedan, který si bude říkat 2 Gran Coupé a bude spíše čtyřdveřovým kupé. Premiéru nové řady 1 lze očekávat v příštím roce.
Prohlédněte si snímky obou aut pod kamufláží:
Ještě letos však BMW odhalí novou generaci řady 3. Ta tolik radikální změnou neprojde a zachová si platformu s poháněnou zadní nápravou. Chybět nebude ani čtyřkolka. Podle britského magazínu Auto Express však nový základ vozu dostane uhlíková vlákna, která spolu s dalšími změnami ušetří zhruba 80 kg hmotnosti.
Vedle nižší váhy umožní platforma rovněž zabudování akumulátoru s vysokou kapacitou, což dá vzniknout čistě elektrické řadě 3. Ta se tak postaví přímo proti Tesle Model 3. Vedle ní vznikne i plug-in hybrid a v Mnichově nezanevřou úplně ani na klasické spalovací jednotky - v základní budou tříválce na benzin i naftu a přes čtyřválce se nabídka dostane až k vrcholným šestiválcům.
Po designové stránce si vůz zachová elegantní siluetu karoserie, jednotlivé detaily budou výrazně inspirované většími řadami 5 a 7. Vrstvu kamufláže by BMW mělo z nové řady 3 sundat ještě v letošním roce. Vedle sedanu se dá opět očekávat také příchod praktičtěji zaměřené varianty Touring.