Když v roce 1978 automobilka FSO představila Polonez, šlo o jeden z nejhezčích automobilů východního bloku. Jakkoliv ale zaujala karoserie, technika pocházející z Polskeho Fiatu 125p z poloviny 60. let byla méně lákavá. Přesto se z Poloneze stal prodejní hit. Původní hatchback doplnily populární užitkové verze, v menších číslech vznikl Polonez také s třídveřovou karoserií. Celkem bezpečně auto přežilo i rozpad východního bloku a v roce 1991 tak mohla nastoupit omlazená verze známá jako Polonez Caro. Líbivé tvary byly pryč, nabídku ale doplnil v polovině 90. let sedan Atu (na snímku). Na konci 90. let přišla další modernizace s přídomkem Plus, hatchback, sedan a užitkové verze také doplnilo kombi. Poslední Polonez vznikl v roce 2003, zajímavostí je, že v 90. letech vznikalo auto licenčně třeba v Číně. | Foto: Výrobci