Moskvič Aleko na rozdíl od UAZ do dnešních dnů nepřežil. Přesto šlo v roce 1986, kdy měl premiéru, o poměrně převratný model. Na rozdíl od starších Moskvičů dostalo Aleko pohon předních kol, motor vpředu a moderní karoserii typu hatchback. Podobně jako v případě Lady Samara. I Aleko bylo z počátku prodejně úspěšné, dokonce se vyváželo do západoevropských zemí. Po zániku Sovětského svazu však na Rusko dolehla ekonomická krize a Moskvič byl jednou z postižených automobilek. Prostředky na výraznější modernizaci nabídky neměl, proto Aleko přežívalo dál, ačkoliv už bylo i na ruském trhu notně zastaralé. Ve druhé polovině 90. let sice přišla modernizace, ale ta byla pouze dílčí, nikoliv důkladná. Přesto Aleko, pod novým jménem Svjatogor, nakonec přežilo do roku 2001. Nedlouho poté Moskvič zbankrotoval. | Foto: Moskvič