Bratislava - Automobilka Škoda-Auto v Bratislavě zahájila sériovou výrobu nového malého vozu Citigo. Je to první vůz, který mladoboleslavská automobilka bude vyrábět výhradně v cizině.
Ještě v letošním roce bude zahájen prodej modelu Citigo na domácím českém trhu. Další evropské země budou následovat počátkem léta 2012. Při uvedení na trh bude citigo v nabídce napřed v třídveřové verzi. Pětidveřová verze bude v nabídce až od roku 2012.
"Vůz je kompaktní a přesto prostorný, hospodárný a současně agilní, atraktivní a vybavený mnoha chytrými detaily. Tento automobil je prostě ,city clever'," použil při slavnostní příležitosti známý slogan automobilky její šéf Winfried Vahland.
Druhé až třetí auto do rodiny
Jako hlavní cílové skupiny, které budou auto kupovat, vidí automobilka mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý, nebo dokonce třetí vůz do rodiny.
Čtěte také:
- Škoda užívá levná řešení: Jen troje dveře, kov v kabině
- Nová octavia již existuje. A Škoda chce ještě 5 modelů
Na výběr budou tři varianty výbavy: Active, Ambition a Elegance. Citigo nabízí místo pro čtyři cestující. S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo do třídy označované A00 (malé vozy).
Poprvé je ve voze značky Škoda použit hlavový a boční airbag Thorax pro řidiče a spolujezdce. Aktivní bezpečnost má zlepšit nový aktivní brzdový asistent „City Safe Drive".
Při zahájení prodeje bude možno vybírat ze dvou nových benzínových tříválců: oba motory mají zdvihový objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k.
Výhrady expertů a úspory
Experti se už dříve podivovali, že Škodovka jde do třídveřové varianty. Možnost zavedení třídveřové karosérie u klasických typů automobilů Škoda i po začátku spolupráce s Volkswagenem vždy odmítala. Třídveřová karosérie je levnější, ostatně i například u Volkswagenu Golf se za dvojici zadních dveří připlácí.
Poprvé u moderních evropských vozů koncernu VW není nová malá škodovka pokryta plasty či jiným druhem čalounění na celé vnitřní ploše dveří. Ne že by plechové lakované části vnitřní karosérie v očích cestujících působily nějak neesteticky, či by to snižovalo funkčnost vozu, přesto je jasné, že hlavním motivem byla i tady snaha ušetřit.
V případě Škody Citigo půjdou úspory do ještě větší hloubky než u sourozence Volkswagen Up!. Škoda například nedostane možnost mít lakovanou přední stranu palubní desky tak jako Up! a šetřit se v jejím interiéru bude na použití chromu či jiného kovu. Rovněž plasty a potahy sedaček nebudou stejně kvalitní.