Tomáš Starý
6. 8. 2019 6:02
Vozy značky Škoda jsou na našem trhu nejprodávanější a platí to nejen u nových aut, ale také u ojetin. Obecně platí i za ty spolehlivé, nabídka motorů však je široká, ne všechny nabízené verze slibují zájemci o ojetinu relativně bezproblémový provoz. Pojďte se podívat na ty nejspolehlivější pohonné jednotky. Upozorníme ale také na motory, kterým je lepší se vyhnout.
1.4 TSI DSG (Rapid)
První generace Rapidu měla pod kapotou také benzinovou čtrnáctistovku, která se prodávala výhradně s automatem DSG. A tomuto provedení bychom se vyhnuli, protože kombinuje dvě rizika - choulostivé řetězové rozvody motoru TSI a problematický systém dvou spojek automatu DSG. Je pak otázkou, v jakém stavu to u ojetiny bude.
Jistě, řetězové rozvody se dají za necelých deset tisíc vyměnit (a pak zase v autě pět let vydrží), ale automat DSG je pro kupujícího ojetiny časovaná bomba. Systém suchých spojek bývá velmi namáhaný a zpravidla už po 100 000 km začne zlobit. Výměna a velký servis se pak v rámci neoficiálních servisů pod 30 000 korun většinou udělat nedá.