Nej(ne)spolehlivější motory od Škodovky. Poradíme, jaký vybrat a jakému se vyhnout

Tomáš Starý
6. 8. 2019 6:02
Vozy značky Škoda jsou na našem trhu nejprodávanější a platí to nejen u nových aut, ale také u ojetin. Obecně platí i za ty spolehlivé, nabídka motorů však je široká, ne všechny nabízené verze slibují zájemci o ojetinu relativně bezproblémový provoz. Pojďte se podívat na ty nejspolehlivější pohonné jednotky. Upozorníme ale také na motory, kterým je lepší se vyhnout.
Foto: Škoda Auto

1.4 TSI DSG (Rapid)

První generace Rapidu měla pod kapotou také benzinovou čtrnáctistovku, která se prodávala výhradně s automatem DSG. A tomuto provedení bychom se vyhnuli, protože kombinuje dvě rizika - choulostivé řetězové rozvody motoru TSI a problematický systém dvou spojek automatu DSG. Je pak otázkou, v jakém stavu to u ojetiny bude.

Jistě, řetězové rozvody se dají za necelých deset tisíc vyměnit (a pak zase v autě pět let vydrží), ale automat DSG je pro kupujícího ojetiny časovaná bomba. Systém suchých spojek bývá velmi namáhaný a zpravidla už po 100 000 km začne zlobit. Výměna a velký servis se pak v rámci neoficiálních servisů pod 30 000 korun většinou udělat nedá.

 

Právě se děje

Další zprávy