Nej(ne)spolehlivější motory od Škodovky. Poradíme, jaký vybrat a jakému se vyhnout

Tomáš Starý
6. 8. 2019 6:02
Vozy značky Škoda jsou na našem trhu nejprodávanější a platí to nejen u nových aut, ale také u ojetin. Obecně platí i za ty spolehlivé, nabídka motorů však je široká, ne všechny nabízené verze slibují zájemci o ojetinu relativně bezproblémový provoz. Pojďte se podívat na ty nejspolehlivější pohonné jednotky. Upozorníme ale také na motory, kterým je lepší se vyhnout.
Foto: Škoda Auto

1.2 TSI (Rapid a Octavia II od 07/2011)

S prvními generacemi foukaných maloobjemových motorů TSI bylo dost problémů a asi nejznámější je aféra s řetězovými rozvody, které se natahovaly a praskaly. Koncern VW postupně rozvody modifikoval a od července 2011 už se vyráběla poslední verze, která má pevnější a spolehlivý řetěz. Od tohoto data se tak není čeho bát. V Octavii musíte pátrat, ale třeba Rapid má modernizovaný motor už od začátku výroby.

Zůstalo riziko rozpadu katalyzátoru, pokud motor soustavně jezdí na špatný benzin pod vysokou zátěží. A paradoxně se tento malý benzinový motor moc nehodí na krátké popojížďky, protože pak často ředí olej benzinem, který se při krátkých cestách nestačí odpařit (studený motor musí obohacovat směs). Ale pro normální řidiče, kteří jednou za týden absolvují delší trasu na chalupu a tankují kvalitní benzin s aditivy, je to dobré pohonné ústrojí.

 

Právě se děje

Další zprávy