Tomáš Starý
6. 8. 2019 6:02
Vozy značky Škoda jsou na našem trhu nejprodávanější a platí to nejen u nových aut, ale také u ojetin. Obecně platí i za ty spolehlivé, nabídka motorů však je široká, ne všechny nabízené verze slibují zájemci o ojetinu relativně bezproblémový provoz. Pojďte se podívat na ty nejspolehlivější pohonné jednotky. Upozorníme ale také na motory, kterým je lepší se vyhnout.
2.0 TDI PD 16V (Octavia II RS)
Největším strašákem v ojetých škodovkách (respektive v jedné ojeté škodovce) je silnější dvoulitrové tédéíčko montované do Octavie RS druhé generace. Ve verzi se vstřikováním PD (pumpe-düse, čerpadlo-tryska) se jednalo snad o nejhorší motor vůbec. Vstřikování kolabovalo, motor se zadíral na klice a vačkových hřídelích a filtr pevných částic se zanášel.
Škoda ještě před modernizací tento motor nahradila verzí se vstřikováním common-rail, ale ani o něm si neděláme po letech těžké služby v "naftovém supersportu" iluze. Jestli chcete rychlou Octavii, hledejte benzin 2.0 TFSI. Ale i ten už toho za sebou může mít hodně, zvláště když se druhým a dalším majitelům v řadě nechce tankovat drahý benzin s aditivy a oktanovým číslem 98.