Nej(ne)spolehlivější motory od Škodovky. Poradíme, jaký vybrat a jakému se vyhnout

Tomáš Starý
6. 8. 2019 6:02
Vozy značky Škoda jsou na našem trhu nejprodávanější a platí to nejen u nových aut, ale také u ojetin. Obecně platí i za ty spolehlivé, nabídka motorů však je široká, ne všechny nabízené verze slibují zájemci o ojetinu relativně bezproblémový provoz. Pojďte se podívat na ty nejspolehlivější pohonné jednotky. Upozorníme ale také na motory, kterým je lepší se vyhnout.
Foto: Škoda Auto

2.0 TDI PD 16V (Octavia II RS)

Největším strašákem v ojetých škodovkách (respektive v jedné ojeté škodovce) je silnější dvoulitrové tédéíčko montované do Octavie RS druhé generace. Ve verzi se vstřikováním PD (pumpe-düse, čerpadlo-tryska) se jednalo snad o nejhorší motor vůbec. Vstřikování kolabovalo, motor se zadíral na klice a vačkových hřídelích a filtr pevných částic se zanášel.

Škoda ještě před modernizací tento motor nahradila verzí se vstřikováním common-rail, ale ani o něm si neděláme po letech těžké služby v "naftovém supersportu" iluze. Jestli chcete rychlou Octavii, hledejte benzin 2.0 TFSI. Ale i ten už toho za sebou může mít hodně, zvláště když se druhým a dalším majitelům v řadě nechce tankovat drahý benzin s aditivy a oktanovým číslem 98.

 

Právě se děje

Další zprávy